  • 1. Data: 2003-05-24 15:31:31
    Temat: Podatki - samorządy
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Czy podatek płacony przez przedsiębiorstwa pozostaje w jakiejś części w
    budżecie gminy?
    Czy w całości przekazywany jest do budżetu państwa?

  • 2. Data: 2003-05-24 20:25:36
    Temat: Re: Podatki - samorządy
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Sabina" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy podatek płacony przez przedsiębiorstwa pozostaje w jakiejś części w
    > budżecie gminy?
    > Czy w całości przekazywany jest do budżetu państwa?

    Ale o jaki podatek chodzi, bo jest ich wiele.?

    Pozdrowienia
    Michał

  • 3. Data: 2003-05-25 10:48:15
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Chodzi mi o to, że jeżeli gmina ma na swoim terenie węcej przedsiębiorstw -
    to jest bogatsza. Jakie korzyści budżet gminy ma z racji usytuowania na
    swoim terenie zakładów.
    Jakiś procent podatku dochodowego zostaje w gminie?

  • 4. Data: 2003-05-25 11:46:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    na
    > swoim terenie zakładów.
    > Jakiś procent podatku dochodowego zostaje w gminie?

    Zajrzyj do pierwszych artykułów
    każdej z ustaw podatkowych.
    Tam zazwyczaj określa się czy
    wpływy z danego podatku są dochodem
    budżetu czy gminy.
    (jeśli dobrze pamiętam, to tylko
    wpływy z karty podatkowej są dochodem gminy,
    reszta do budżetu)

    Większe przedsiębiorstwa raczej
    nie są na karcie, więc nie chodzi raczej
    o wpływy z tego tytułu, ale np podatek od nieruchomości
    (tu akurat, żeby zachęcić do inwestowania gminy
    najczęściej stosują spore ulgi)
    jest dochodem gminy

  • 5. Data: 2003-05-25 12:58:48
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

[...]

    Co to są za pozycje w budżecie gminy?

    75621 Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
    8.632.746
    001 Podatek dochodowy od osób fizycznych 8.332.746
    002 Podatek dochodowy od osób prawnych 300.000

  • 6. Data: 2003-05-25 14:05:02
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Sabina" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy podatek płacony przez przedsiębiorstwa pozostaje w jakiejś części w
    > budżecie gminy?
    > Czy w całości przekazywany jest do budżetu państwa?

    Jeżeli chodzi o podatek dochodowy od osób prawnych to zobacz

    USTAWA

    z dnia 26 listopada 1998 r.

    o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003.

    art. 3 pkt 3 lit. b

    Dochodami gminy są:

    - udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa, w wysokości:

    a) 27,6% wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych, zamieszkałych na
    terenie gminy, ustalonych w sposób określony w art. 5,

    b) 5% wpływów z podatku dochodowego od osób prawnych i jednostek
    organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, posiadających siedzibę na
    terenie gminy,

    Pozdrowienia

    Michał

  • 7. Data: 2003-05-25 14:36:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > 8.632.746
    > 001 Podatek dochodowy od osób fizycznych 8.332.746
    > 002 Podatek dochodowy od osób prawnych 300.000

    Jakieś udziały mieć muszą,
    ale nie wiem skąd i w jakiej ilości
    (przeciez z nieruchomości by nie wyzyła gmina :-))

  • 8. Data: 2003-05-25 16:38:56
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    > Pozdrowienia
    >
    > Michał