  • 1. Data: 2007-05-19 20:40:28
    Temat: Podatek od spadku (nieruchomosc)
    Od: t...@g...com

    Witam.

    Prosze o porade bo juz zglupialem. Ale od poczatku:

    1. Jest Mama, Tata, Dziecko i Wnuk.
    2. Mama i Tata mieszkaja w mieszkaniu A (wlasciciel Tata), Mama i Tata
    maja tez mieszkanie B (sa razem wlascicielami), ktore pelni role
    magazynu i docelowo jest do sprzedazy.
    3. Dziecko ma swoje (jest wlascielem) mieszkanie C, w ktorym mieszka.

    W polowie 2006 roku Tata umiera. Jest postepowanie spadkowe, ktore sie
    uprawomocnia pod koniec 2006 roku.

    Niedawno (2 kwartal 2007 ) Mama i Dziecko dowiaduja sie, za trzeba
    placic podatek od mieszkan A i B (zadne z nich nie przekracza 110m2).
    Wczesniej tego nie byly swiadome.

    Zeznania podatkowe (pit 37) Mama i Dziecko juz zlozyly. Nie wiedzialy
    ze trzeba placic podatek od spadku wiec nic w tych PITach o tym spadku
    nie bylo.

    Jakie sa opcje (oczywiscie mam na mysli legalne) poniesienia
    minimalnych kosztow?
    Czy Dziecko moze sie zrzec mieszkania A i B na rzecz Mamy lub Wnuka?

    Z tego co mi znajomi powiedzieli, to juz za pozno za cokolwiek. Ze
    Mama musi zaplacic podatek za 1/4 mieszkania B (polowa polowy
    mieszkania, bo druga polowa mieszkana juz wczesniej byla jej), a
    Dziecko musi zaplacic podatek za polowe mieszkania A i 1/4 mieszkania
    B.

    Czy trzeba skladac korekcje PITow 37?

    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz.

    --
    Tgr.

  • 2. Data: 2007-05-20 00:32:38
    Temat: Re: Podatek od spadku (nieruchomosc)
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > mieszkania, bo druga polowa mieszkana juz wczesniej byla jej), a
    > Dziecko musi zaplacic podatek za polowe mieszkania A i 1/4 mieszkania

    tak.

    > Czy trzeba skladac korekcje PITow 37?

    podatku od spadków i darowizn nie łączy się z podatkiem dochodowym, więc
    jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

    Rozwiązania są dwa.
    a) Iść do US i zapłacić teraz
    b) iść do doradcy podatkowego zapłacić jemu stówę i dowiedzieć się jak
    zapłacić najmniej czyli bez kary i odsetek. Raczej się nie da, więc
    będziecie ewentualnie stówe więcej w plecy, ale spróbować zawsze warto. Oni
    jakieś tam sposoby mają.