    From: Smok <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek od spadku, I grupa, umorzenie
    Date: Sat, 25 Feb 2012 17:52:49 +0100

    Witajcie.
    Moja teściowa prosiła mnie o pomoc w napisaniu wniosku o umorzenie
    podatku od spadku. Niestety, może umiem sklecić pismo, ale prawnik ze
    mnie mizerny, więc proszę was bardzo o pomoc.
    Sytuacja jest następująca: Teściowa w dniu 12.01.2012 złożyła w US
    zeznania podatkowe na druku SD-3/A z tytułu nabycia spadku po
    rodzicach. Mama teściowej zmarła w 1998 a tata w 2010. Spadek został
    zasądzony postanowieniami (osobnymi za każdego z rodziców) z dnia
    26.05.2011. W dniu 17.02.2012 US wydał decyzje ustalające podatki od
    wymienionych spadków.
    Teściowa nie jest osobą majętną i kwota (niemal 4000 zł) jest dla niej
    bardzo duża. Proszę, podpowiedzcie do kogo i na jakiej podstawie
    wnioskować o umorzenie tego podatku?
    Czy to prawda, że zadziałało gapiostwo teściowej która jako córka nie
    powinna zapłacić podatku, ale nie napisała odpowiedniego pisma?
    Czy są jeszcze jakieś możliwości odkręcenia tego błędu?
    Dzięki i pozdrawiam
    Smok.