  • Data: 2004-09-14 08:39:05
    Temat: Podatek od spadku ?
    Od: "Janusz Grabis" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakis czas temu pytalem jak nalezy przeprowadzic postepowanie spadkowe po
    zmarlej mamie (bylo to jakies pol roku temu).
    Szczesliwie udalo sie doprowadzic sprawe do konca. Sad podzielil spadek
    miedzy mojego ojca, mnie i mojego brata (dziedziczenie ustawowe).

    Niestety niedawno moj ojciec otrzymal wezwanie do urzedu skarbowego w
    zwiazku z otrzymanym spadkiem.
    Przypuszczam, ze chodzi o zaplacenie podatku od tego spadku i tu mam kilka
    pytan:
    1. Jak naliczany jest ten podatek ?
    2. Jak ustalona zostanie wartosc spadku (chodzi o dzialke i dom) ?
    3. (chyba najwazniejsze) Czy mozna uniknac zaplacenia tego podatku (spadek
    zostal przyjety) lub rozlozyc w czasie jego splate (jakie warunki trzeba
    spelnic) ?

    Jezeli ktos moze podac jakies przepisy prawne w tym wzgledzie bede z gory
    wdzieczny.

    Pozdrawiam
    Janusz