  • Data: 2003-05-29 14:00:59
    Temat: Podatek od spadku
    Od: "Tomasz Kowalski" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chcialbym Was prosic pomoc/opinie w zwiazku z pismem z US. W 2000 roku moj
    brat dostal w spadku mieszkanie, w ktorym mieszkal. Niestety nie zmienil
    miejsca zameldowania, a dodatkowo od marca 2001 jest zatrudniony zagranica.
    Na teretorium Polski nie otrzymuje zadnych dochodow. Mozna nawet powiedziec,
    ze wiekszosc czasu spedza poza miejscem zamieszkania (tzn. poza Polska).

    Urzad Skarbowy powolujac sie na ustawe z dnia 27.07.1983 o podatku od
    spadkow i darowizn (jednolity teskt z 1997 r. Dz. U. nr 16, poz. 89 z pozn.
    zmianami) art. 16 ust. 2 pkt 1-5, stwierdzil, ze nie zachodza tam okreslone
    przeslanki (uprawniajace do ulgi).

    Chodzi urzednikom, o to, ze moj brat nie mieszka w przedmiotowym mieszkaniu
    (co bylo warunkiem przyznania ulgi) pomimo zapewnien, ze to mieszkania
    stanowi centrum jego dzialanosci zyciowej w Polsce. Tzn. nie ma innego
    miejsca w Polsce, ktore by lepiej pasowalo do okreslenia "miesjce
    zamieszkania". Dodatkowo brat, pracuje na podstawie kontraktu terminowego
    (co wg mnie jednoznacznie okresla ze poza Polska znajduje sie tylko
    okresowo.

    Czy istnieje sposob rozwiazania tego problemu - innymi slowy czy mozna
    uniknac placenie tego (wg mnie ) nienaleznego podatku ?

    Co to jest "miejsce zamieszkania" ?

    z gory dziekuje za pomoc

    TK