  • Data: 2004-04-07 09:10:42
    Temat: Podatek od spadków i darowizn - ciekawostka
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak sobie poczytałem ustawę o podatku od spadków i darowizn (PSD) i wychodzi
    mi jak byk, że koszty utrzymania dzieci w postaci darowizn ubrań, obuwia,
    książek i żywności podlegają pod PSD. Ponieważ darowizny wielokrotne sumuje
    się razem z darowiznami z 5 lat poprzedzających dany rok, to kwotą wolną od
    PSD jest kwota ok. 134 zł miesięcznie (I grupa podatkowa, 9637 zł przez 6
    lat). Wydatki na każde dziecko powyżej tej kwoty skutkują w myśl ustawy o
    PSD obowiązkiem podatkowym i obowiązkiem składania deklaracji podatku PSD.
    Pytanie: czy kwota powyższa dotyczy każdego z rodziców osobno i czy jest
    uzależniona od ewentualnej rozdzielności majątkowej rodziców?

    Darek
    Takie są efekty jak zamiast posłów wybiera się osłów.