eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od samochodu osobowego w firmie - prawda czy fałsz? › Podatek od samochodu osobowego w firmie - prawda czy fałsz?
  • Data: 2006-05-20 08:40:09
    Temat: Podatek od samochodu osobowego w firmie - prawda czy fałsz?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    Czy ktoś słyszał, czytał, spotkał się z informacją, jakoby od przyszłego
    roku wszedł obowiązkowy podatek z tytułu używania firmowego samochodu
    osobowego (nie mylić z prywatnym!) w firmach? Doszły mnie takie plotki, a
    "dostawca" plotek upiera się, że wie to ze sprawdzonego źródła, które miał
    mi podać. Niestety na razie nie mam z nim kontaktu, więc nie wiem, co to za
    źródło. Lokalny urząd skarbowy nie jest w stanie przekazać konkretnych
    informacji - z jednej strony twierdzi, że nic nie wiadomo o takim podatku, z
    drugiej strony radzi zadzwonić w listopadzie i upewnić się. Paranoja.

    Podatek miałby rzekomo ukrócić/zmniejszyć proceder kupowania samochodów
    osobowych na firmy i używania ich w celach nie przyczyniających się
    bezpośrednio do uzyskania przychodu, czyli krótko mówiąc używania do celów
    prywatnych. Nie wiem, w jaki sposób miano by wyznaczyć granicę między
    używaniem firmowym a prywatnym, ale ponoć nałożono by ryczałt jednakowy dla
    wszystkich. "Dostawca" plotek zna już nawet jego wysokość - ok. 400
    zł/miesięcznie.
    Jakkolwiek niedorzecznie to wszystko brzmi, to nic już nie jest w stanie
    zdziwić mnie jeśli chodzi o obecny rząd.
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    --
    Nixe