  • 1. Data: 2006-12-05 13:14:58
    Temat: Podatek od bonów z ZFŚS
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Witam,

    Wypłacam pracownikom bony towarowe z ZFŚS.
    Wartość netto (wartość nominalna bonów) to 380 zł.

    Czy podatek będzie wynosił:
    a) 89,00 zł => 469 zł -( 0,19 x 469)
    b) 72,20 zł => 0,19 x 380 zł

    Tak mnie jakoś zamroczyło podatkowo.

    Traszka

  • 2. Data: 2006-12-05 15:17:31
    Temat: Re: Podatek od bonów z ZFŚS
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Traszka" <m...@o...pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Wypłacam pracownikom bony towarowe z ZFŚS.
    > Wartość netto (wartość nominalna bonów) to 380 zł.

> [...]
    U mnie zawsze było tak, że bony za 380 zł do ręki, a podatek z najbliższej
    pensji, a nie z bonów. Wersja b) oczywiście.

  • 3. Data: 2006-12-05 15:24:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Dec 2006, Traszka wrote:

    > Wartość netto (wartość nominalna bonów) to 380 zł.
    >
    > Czy podatek będzie wynosił:
    > a) 89,00 zł => 469 zł -( 0,19 x 469)

    IMO to tylko pod warunkiem, że *oprócz* bonów firma zapłaci za
    pracowników podatek, czyli "dostaną tyle co bez bonów" - ale
    nie wiem czy podatek można z SŚ zapłacić :) (a jak firma
    zapłaci, to pewnie NKUP, prawda?)

    > b) 72,20 zł => 0,19 x 380 zł

    ...a to jak ów podatek zapłacą pracownicy przez potrącenie z pensji.
    Mi tak wychodzi :)

    > Tak mnie jakoś zamroczyło podatkowo.

    Nic się nie martw, ułamki się czasem w oczach mnożą same :|

    pzdr, Gotfryd