    From: "Kamil" <k...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek nominalny
    Date: 29 Jan 2006 21:43:11 +0100

    Witam

    Czy ktoś pomógłby mi obliczyć podatek nominalny, który pomniejsza przychód i
    daje mi wynagrodzenie netto?
    Otóż jako mlody student, zarobilem w zeszlym miesiacu 564,76 zł brutto.
    Składki ubezpieczeniowe z tej kwoty kształtują się więc nastepująco:
    Ubezp. emerytalne 55,12 zł
    Ubezp. rentowe 36,71 zł
    Ubezp. chorobowe 13,84 zł
    Łączne składki płacone przeze mnie wynoszą więc 105,67, co daje mi przychód w
    wysokości 459,09. Pracuję poza miejscem zamieszkania, więc koszt uzyskania
    przychodu wynosi 127,82 zł. Do tego momemtu wszystko mi się zgadza, dopóki nie
    zacznę liczyć składki zdrowotnej, która powinna wynosić 18,72 zł, gdyż netto
    zarobiłem 440,37 + ekwiwalenty. Z tego co wiem, składka zdrowotna wynosi 8,75%
    przychodu (brutto - składki) i na tym moja wiedza się kończy. Chciałbym się
    oczywiście dowiedzieć w jaki sposób została wyliczona kwota 18,72 zł.
    Jeśli ktoś miałby ochotę się w to "pobawić", to będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    Żeby nie było bałaganu poniżej wklejam wyciąg z kalkulatora płac i przypominam,
    że mój brak wiedzy ogranicza się tylko do obliczenia składki zdrowotnej :).
    Pozdrawiam!

    --
    Wynagrodzenie z tytułu wykonywania umowy o pracę w ujęciu miesięcznym, liczone
    od brutto.
    Zatrudnienie poza miejscem zamieszkania.
    Uwzględniono kwotę wolną (złożone oświadczenie PIT-2).
    Stawka podatkowa = 19%.
    Łączny koszt wynagrodzenia 100% 679.58
    Wynagrodzenie brutto 83.10% 564.76
    Wynagrodzenie, które otrzymasz 64.80% 440.37
    Potrącone z wynagrodzenia
    Składka na ubezpieczenie emerytalne 9,76% 55.12
    Składka na ubezpieczenie rentowe 6,5% 36.71
    Składka na ubezpieczenie chorobowe 2,45% 13.84
    Składka na ubezpieczenie zdrowotne (cz. I) 8,75% 18.72
    Składka na ubezpieczenie zdrowotne (cz. II) 0,75% 0.00
    zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych 0.00% 0.00
    Składka na II filar
    (kwota ta jest pobierana ze składki na ubezpieczenie emerytalne, płaconej
    przez pracownika) 7,3% 41.23
    Dopłacone przez Pracodawcę
    Składka na ubezpieczenie emerytalne 9,76% 55.12
    Składka na ubezpieczenie rentowe 6,5% 36.71
    Składka na ubezpieczenie wypadkowe 1,93% 8.30
    Składka na Gwarantowany Fundusz Świadczeń Pracowniczych 0,15% 0.85
    Składka na Fundusz Pracy 2,45% 13.84