  • 1. Data: 2002-06-11 15:21:09
    Temat: Podatek dochodowy w USA
    Od: "Bobol" <b...@p...com>

    Witam wszystkich zorientowanych!

    Czy ktos z Was moglby mi pomoc w tak specyficznej sprawie jak rozliczenie z
    naszym polskim fiskusem z tytulu dochodow uzyskanych w USA. Sprawa wyglada
    nastepujaco:

    Firma (miedzynarodowy koncern) deleguje mnie i zone na dwuletni kontrakt do
    siostrzanej firmy w USA. Dokladniej to dwa kontrakty - osobny dla mnie,
    osobny dla zony. Z tytulu dochodow uzyskiwanych w USA bedziemy tam placili
    podatki. W Polsce bedziemy korzystac z urlopu bezplatnego udzielonego przez
    firme macierzysta. W swietle umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania
    miedzy USA a Polska, podatki zaplacone w USA uznawane sa na poczet podatku
    naleznego w Polsce. Czy ktos z Was ma moze jakies doswiadczenia z tym
    zwiazane? Czy na przyklad wszystkie podatki zaplacone w USA sa zaliczane
    jako zaliczka podatku naleznego w Polsce (federalny, Social Secutity Tax,
    stanowy etc), czy tylko niektore (jakie?)... Jak wyglada samo rozliczenie
    (czy pracodawca US wystawia jakis odpowiednik naszego PIT-11, jak wyglada
    przeliczenie kursowe, jakie sa terminy rozliczenia, czy stosuje sie Polskie
    czy US progi podatkowe)... Bede wdzieczny wszystkim za wszelkie rzeczowe
    informacje, linki do ciekawych stron itp...

    Pozdrawiam Wszystkich,
    Bobol

    PS: Na marginesie, moze ktos jeszcze moze sie podzielic doswiadczeniami dot.
    ubezpieczen spolecznych w USA (2 i 3 filar)...?