    From: a...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek a pożyczka? darowizna?
    Date: 14 Nov 2006 14:11:02 -0800

    Bardzo proszę o wyjaśnienie następującej kwestii.
    Załóżmy że pomagam finansowo nie spokrewnionej ze mną osobie.
    Robię to za pomocą przelewów bankowych :-( (teraz wiem, że niezbyt
    to rozsądne). Po jakimś czasie te pieniadze są mi zwracane (ale już
    nie na rachunek bankowy, tylko do ręki, w mniejszych kwotach - po
    prostu jak już ta osoba ma mi z czego oddać). Jak ta cała operacja
    wygląda od strony podatkowej? Na ile prawdopodobne, że urząd
    skarbowy się może jakoś do mnie (lub tamtej osoby) przyczepić (i
    jak moglibyśmy się jakoś skutecznie tłumaczyć?) Czy można jakoś
    zmniejszyć takie ryzyko? (oczywiście, czasu nie mogę cofnąć, od
    tej pory mogę np. pożyczać z ręki do ręki, ale co z tym co już
    pożyczyłam? - było tego dość dużo, powyżej tych kwot zwolnionych
    od podatku od darowizny, zresztą nie zawierałam żadnej umowy). Czy
    np. zwrot tych kwot na mój rachunek bankowy byłby dobrym
    rozwiązaniem, czy to w ogóle ma sens?
    Mam się bać?/martwić?/itp.?

    Z góry dziękuję za (p)odpowiedzi,
    A.