  • 1. Data: 2012-01-27 19:52:37
    Temat: Podatek VAT z UK
    Od: DanielS <d...@g...com>

    Witam,

    Na poczatku 2011 zakupilem sprzet fotograficzny na swoj uzytek w
    jednym z internetowych sklepow w Wielkiej Brytanii (UK). Podalem dane
    mojej firmy oraz numer EU NIP.
    Stawka podatku VAT wyniosla 0%. Fakture dostalem emailowo.
    Nie wiem czy ze swojej niewiedzy, niedopatrzenia czy zapominalstwa nic
    z tym nie zrobilem (tj nie zanioslem do ksiegowej - a chyba
    powinienem).
    Ostatnio (styczen 2012) przyszlo mi pisemko z Urzedu Skarbowego aby
    sie zjawic w celu "przeprowadzenia czynnosci sprawdzajacych
    wyjasniajacych brak rozliczenia w informacji podsumowujacych VAT-UE
    [...] wewnatrz wspolnotowych nabyc towarow od kontrachentow z Wielkiej
    Brytanii.

    Tak wiec po krotce. Czy bede musial teraz zaplacic ten brakujacy VAT?
    Jaki procent? Czy to bedzie polska stawka 23% czy podatek UK?

    z gory dzieki

    D.

  • 2. Data: 2012-01-27 20:06:05
    Temat: Re: Podatek VAT z UK
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    DanielS wrote:

> [...]
    > wyjasniajacych brak rozliczenia w informacji podsumowujacych VAT-UE
    > [...] wewnatrz wspolnotowych nabyc towarow od kontrachentow z Wielkiej

    No prosze, a ktos tu ostatnio sie zastanawial jak oni to wylapuja.

    > Tak wiec po krotce. Czy bede musial teraz zaplacic ten brakujacy VAT?
    > Jaki procent? Czy to bedzie polska stawka 23% czy podatek UK?

    Sam podatek to najmniejszy problem.
    Zaplacisz polski, bo go nie rozliczyles.
    Z odsetkami od poczatku 2011.
    A jakie sankcje za uchybienia w sprawozdawczych obowiazkach, to nie wiem.
    Az sie boje sprawdzac :-)

  • 3. Data: 2012-01-27 20:14:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-27 21:06, cef pisze:
> [...]
    > Z odsetkami od poczatku 2011.
    > A jakie sankcje za uchybienia w sprawozdawczych obowiazkach, to nie wiem.

    No dobra, a jakby zrobił wielkie oczy i powiedział "nic nie kupowałem???"

    Alternatywnie możemy też rozważyć wariant "z odbiorem osobistym", tzn.
    że nie ma po stronie kupującego dowodów go obciążających, takich jak
    przelew, czy dowód przesyłki?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-01-27 20:29:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > Alternatywnie możemy też rozważyć wariant "z odbiorem osobistym", tzn.
    > że nie ma po stronie kupującego dowodów go obciążających, takich jak

    Po to są czynności wyjaśniające.
    Pójdzie i wyjaśni. Jak nie kupował, to też
    wyjaśni. Od razu go przecież nie rozstrzelają.

  • 5. Data: 2012-01-28 20:37:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jan 2012, Liwiusz wrote:

    > No dobra, a jakby zrobił wielkie oczy i powiedział "nic nie kupowałem???"

    A to zależy, czy kupował czy nie kupował.

    > Alternatywnie możemy też rozważyć wariant "z odbiorem osobistym", tzn. że nie
    > ma po stronie kupującego dowodów go obciążających, takich jak przelew, czy
    > dowód przesyłki?

    Zwykłe, regularne śledtwo w sprawie ustalenia kto dopuścił się
    oszustwa internetowego (poszedł mail, czyli tą drogą był kontakt),
    znaczy zbieranie numerów IP, zawartości harddysków i inne takie?
    ;)

    pzdr, Gotfryd