  • 11. Data: 2009-03-07 14:35:59
    Temat: Re: Po 5 latach 5tys ODSETEK od 2 tys ?????
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Hm, to 'tylko' 27% rocznie. Ujdzie.

    5 lat temu oprocentaowanie rzędu 20% procent nie było czymś
    nadzwyczajnym, szczegółnie przy kredytach gotówkowych.
    Sam kredyt był zapewne na niższy procent, z tym, że zapewne raty
    przeterminowane były na dużo wyższy.

    Natomiast inna sprawa.
    Czy ktoś zauważył, że po 5 latach to się co nie co przedawniło.

  • 12. Data: 2009-03-07 18:03:15
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    Zadzwoń do nich i zaproponuj 3000 zł "od ręki"
    albo figę z makiem bo jesteś nieściągalny.
    Na 100% Wybiorą 3000 zł. Będą jęczeć, ściemniać
    ale się zgodzą.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 13. Data: 2009-03-08 17:20:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-03-2009 o 11:35:41 h <h...@h...he> napisał(a):

    > Użytkownik "henk" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Interes prowadziłeś i się dziwisz ? Ja się nie dziwię, ze upadł.
    >
    > Szacuj odsetki 20% rocznie
    > Po 5 latach 2+2*(1,2*1,2*1,2*1,2*1,2)=2+2*2,5=2+5=7

    A nie wystarczy 2*1,2^5 ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-03-08 17:23:48
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 07-03-2009 o 11:35:41 h <h...@h...he> napisał(a):

    > A nie wystarczy 2*1,2^5 ?

    Nie.
    Gdyby On wiedział co to jest ^, to miałby wystarczającą wiedzę z matematyki
    i nie zadał takiego pytania.
    Podejrzewam, ze napisany przeze mnie tasiemiec, będzie dla Niego
    niezrozumiały.

  • 15. Data: 2009-03-08 17:25:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-03-2009 o 18:23:48 h <h...@h...he> napisał(a):

> [...]
    > i nie zadał takiego pytania.
    > Podejrzewam, ze napisany przeze mnie tasiemiec, będzie dla Niego

    Źle mnie zrozumiałeś - chodzi mi o tą pierwszą dwójkę którą dodałeś
    do długu z odsetkami.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-03-08 17:33:18
    Od: "h" <h...@h...he>

    > Źle mnie zrozumiałeś - chodzi mi o tą pierwszą dwójkę którą dodałeś
    > do długu z odsetkami.

    On to brał w 2004, może na początku. Mamy 2009.
    Oddać musiałby 5 razy odsetki i kwotę główną
    Zresztą do aptekarskich obliczeń daleka droga. Napisano tu już o innych
    opłatach
    Mój wywód miał tylko pokazać, że rzędy wielkości się zgadzają i 5 tys.
    odsetek nie jest niemożliwe.
    Jak się dokładnie liczy odsetki dowie się w banku lub w innych miejscach.

    Ilu od 50 letnich tanich kredytów na 3% orientuje się ile muszą oddać ?
    Być może wielu nie wie że 1,03^50 =~4

  • 17. Data: 2009-03-08 17:37:46
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Czy ktoś zauważył, że po 5 latach to się co nie co przedawniło.

    Czemu by się miało przedawnić? Bank ciągle przecież się tym interesuje.

    p.

  • 18. Data: 2009-03-08 18:24:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    h napisal:
    > Mój wywód miał tylko pokazać, że rzędy wielkości się zgadzają i 5 tys.
    > odsetek nie jest niemożliwe.

    Tu zgoda.

    > Jak się dokładnie liczy odsetki dowie się w banku lub w innych miejscach.

    Ehm, moze nie dowiedziec sie :) Dadza mu tylko wydruk symulacyjny.

    > Ilu od 50 letnich tanich kredytów na 3% orientuje się ile muszą oddać ?
    > Być może wielu nie wie że 1,03^50 =~4

    Wielu nie wie, bo nikt tego nie zaplaci z wyjatkiem tych, ktorzy maja
    dokladnie JEDNA splate balonowa po 30 latach. Wiekszosc jednak ma
    splaty biezace.

    Przyganial kociol garnkowi ;) Moze sam powtorz, jak wyglada
    'rownanie bankierow':

    fv = pv*(1+i)^n + r * [(1+i)^n-1]/i

    gdzie: fv - koncowa kwota niesplacona/umorzona, pv - poczatkowe zadluzenie,
    r - rata okresowa, i - stopa procentowa w okresie, n - liczba okresow.

    Gdy do powyzszego rownania wsadzisz pv = 1, n = 30*12, i = 0.03/12, fv = 0
    i rozwiazesz wzgledem r to dostajesz stala rate miesieczna w wysokosci
    4,216*10^-3 kwoty kredytu. Jak wymnozysz to przez te drobne 360 rat (30 lat)
    dostaniesz 1,518 kwoty kredytu. Wiec az tak tragicznie nie jest :)

    Co jednak nie zmienia faktu, ze osobom, ktore przy srednich zarobkach maja
    rate kredytu powyzej 30% dochodu petla moze sie na szyi zacisnac :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek (na szczescie bez kredytu)

  • 19. Data: 2009-03-08 19:18:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > A nie wystarczy 2*1,2^5 ?

    potęgowanie jest dopiero na studiach

  • 20. Data: 2009-03-08 20:38:26
    Od: "h" <h...@h...he>

    >Wielu nie wie, bo nikt tego nie zaplaci z wyjatkiem tych, ktorzy maja
    >dokladnie JEDNA splate balonowa po 30 latach. Wiekszosc jednak ma
    >splaty biezace.

    Spadkobiercy długu, jak dowiedzą się po latach.
    Autor wątku też by nie miał do zapłaty owej dużej kwoty, gdyby płacił na
    bieżąco.
    Każdego posiadacza kredytu zachęca się do bieżącego, długotrwałego spłacania
    małych kwot.
    Także miłośników kart kredytowych spłacanych w grace period.