  • Data: 2005-04-28 17:33:55
    Temat: Pit-36 a zdrowotne - niby jasne
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Pierwszy raz skladam PIT-36. Mam DG od lutego 2004 a poza tym ja i zona
    pracujemy na etacie - deklarację składamy wspólnie.
    Z DG wyszła mi strata za 2004 rok - do tej pory wszystko jasne, ale rodzi
    się watpliwośc przy wpisywaniu składek zdrowotnych płaconych z tytułu
    prowadzonej DG.

    Skoro straty z DG nie mozna pokryć z przychodów z pracy na etacie, to czy to
    nie jest "zbyt piekne" że mozna to zrobić z ubezpieczeniem zdrowotnym, czyli
    w praktyce pomniejszyc podatek o prawie cała kwote wpłaconych z tytułu
    prowadzonej DG składek zdrowotnych?

    Potrzebuje zatem potwierdzenia, że: w odliczeniach od podatku sumuję
    zdrowotne z deklaracji (PI-36 poz. 170) od pracodawcy ze składkami
    zapłaconymi samodzielnie (7,75 oczywiście a nie całe zapłaceone 8,25).

    Fires