    From: "Piotrek \"Alchemik\"" <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pit 28 - dwa pytania
    Date: Fri, 8 Jan 2010 07:50:24 -0800 (PST)

    Witam,

    zaczalem wlasnie wypelniac PIT 28 za zeszly rok, niestety napotkalem
    pewne watpliwosci co do wypelnienia tego dokumentu a nie moge juz
    nigdzie zadzwonic i sie dopytac.
    Otóż wynajmuję mieszkanie i chciałbym się rozliczyć. Nie uzyskuję
    żadnych innych przychodów. Nie mam żadnych zwolnień z podatku, ani
    odliczeń. Pieniądze wpłacam od razu w tym samym miesiącu, w którym
    dostaję - dlatego za grudzień już zapłaciłem.

    Pytania mam 2:
    1) Do czego lub czym się różnią pola K i L? Czy one są komplementarne?
    Czy wypełniam oba, czy tylko jedno - jesli tak, to które? Dlaczego tam
    jest napisane tylko za wpływy od stycznia do listopada. Co z wpływem
    za grudzień - skoro już zapłaciłem? Mam tego nie uwzględniać? Czy po
    prostu uznać, że do 20 stycznia to zapłaciłem, więc dopłacić tylko
    niedopłatę?
    2) Druga kwestia - czy jesli umowę podpisałem ja oraz moja żona, ja
    zadeklarowałem sie, że będę płacił podatek, to tylko ja muszę składać
    tego PITa, czy moja żona także musi?

    Dziękuję z góry za pomoc

    Piotrek