  • Data: 2004-12-06 17:40:09
    Temat: POMOCY Wojskowe Biuro Emerytalne
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...plx> szukaj wiadomości tego autora

    Otrzymałem w dniu dzisiejszym decyzję z Wojskowego Biura Emerytalnego o
    wypłacie zaległej "zawieszonej" emerytury za 2003 r. /zgodnie z orzeczeniem
    SN III UZP 2/04 z dn. 05.10.2004 w składzie 7 sędziów/ wraz z należnymi
    odsetkami. Z decyzji wynika, że od określonych decyzją kwot zostanie pobrana
    zaliczka na podatek dochodowy oraz składka na ubezpieczenie zdrowotne.
    Czy ktoś zna przepisy regulujące tą sprawę, bo:

    1. W okresie zawieszenia emerytury, nie pracowałem, nie byłem też z winy WBE
    ubezpieczony - czy zatem WBE ma prawo i w oparciu o jakie przepisy pobrać
    ubezpieczenie zdrowotne za tamten okres?

    2. Czy WBE ma prawo doliczyć zaległą, za 2003 r. emeryturę na poczet dochodu
    za 2004 r. i co w przypadku jeśli z ich winy przekroczę próg podatkowy w
    2004 r.