  • Data: 2006-04-27 04:42:29
    Temat: PIT a dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Yaga" <y...@R...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam pilną (wiadomo :) ) sprawę dotyczącą składek na dobrowolne ubezpieczenie
    zdrowotne, bo w trakcie wypełniania PIT coś mnie oświeciło.

    Sytuacja:
    Składkę na dobrowolne ub.zdr płacę od września i wygląda to tak:
    wrzesień 209,98
    październik 212,13
    listopad 212,13
    grudzień 212,13

    Z tym że za grudzień zapłąciłam w styczniu - i tu pytanie: czy mam to
    uwzględniać w zeznaniu za 2005 czy dopiero w zeznaniu za rok 2006?

    Drugie pytanie:
    Na stronie pit.pl jest informacja, że:
    Odliczyć w zeznaniu rocznym można również składki na dobrowolne
    ubezpieczenie zdrowotne, zapłacone w 2005r., nie więcej jednak, niż 7,75%
    podstawy ich wymiaru.

    Czyli mam de facto do odliczenia MNIEJ niż faktycznie zapłaciłam składki,
    tak?
    Np w listopadzie podstawa wymiaru wyniosła 2495,64, z tego 7,75% wynosi
    193,41. Czyli za październik i listopad mam odliczyć nie 212,13m tylko
    193,41?

    Bardzo proszę o odpowiedzi, za które z gory bardzo dziękuję :D

    Pozdrawiam, Yaga

    --
    "Tanz - mein Leben - tanz
    Tanz mit mir