  • Data: 2004-09-15 15:07:17
    Temat: PIT-5 a ubezpieczenie chorobowe - POMOCY
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam maly problem z kwota ubezpieczenia chorobowego jaki mam
    wpisac w tym miesiacu do PIT-5
    przez caly rok dzialalnosc przynosila znikome dochody, w zwiazku
    z czym podatek "0" i tym samym w PIT-5 "Skladka na powszechne
    ubezpieczenie zdrowotne ..." tez "0"
    W tym miesiacu w koncu udalo sie odbic od dna i przekraczam
    kwote zwolniona od dochodu i teraz pytanie co wpisac w rubryce
    48 biorac pod uwage ze skladki za zdrowotne placilem w minimalnej
    kwocie co miesiac:
    1. 138,14 zl (7,75% z 1782,47) tylko za obecny miesiac w ktorym
    przychod przekroczyl kwote zwolniona.
    2. wyzsza kwote - tj. od poczatku roku zaplacilem 1191,64
    zdrowotnego od "hipotycznego dochodu 14264,11" czyli
    do rozliczenia powinna byc kwota 1105,47 zl - 216,23 zl
    = 889,24 (kwota zwolniona to 2790 * 7,75% = 216,23 zl)?
    Biorac pod uwage ze podatek do zaplaty przy "0" w poz. 48
    wychodzi mi ok 700 zl, t.j. mniej niz kwota powyzej, czy nie
    powinienem wpisac wlasnie tej kwoty w poz. 48 tak zeby podatek
    wyszedl na zero?

    T.P.