  • Data: 2007-04-23 11:19:53
    Temat: PIT-36L + PIT-37
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sytuacja:
    Dochód z d-g wysoki + niski dochód z 1-miesięcznej umowy o pracę,
    poniżej kwoty wolnej od opodatkowania. W związku z tym
    przysługujące odliczenie składek społecznych ZUS a także
    zdrowotnej nie może zostać "skonsumowane" w formularzu PIT-37, bo
    czy tak czy tak zostanie zwrócony cały wpłacony podatek PIT.

    Pytanie:
    Czy można te składki społeczne (zapłacone z tytułu umowy o pracę)
    dopisać do PIT-36L (a może tylko ich połowe, ajko "zapłaconych
    przez siebie"? To samo pytanie dla składek zdrowotnych.

    Byłem przykonany, że można ale dzis po dyskusji w US juz nie
    jestem pewny. US naturalnie twierdzi jednoznacznie, że nie można w
    przypadku obu składek. Szczególne wątpliwości mam co do składek
    zdrowotnych. Wszystkie opisy w internecie dotyczą zazwyczaj
    sytuacji odwrotnej, tzn "przenoszenia" z PIT-36L do PIT-37. A jak
    jest w przeciwną stronę?

    marekz