  • Data: 2008-04-13 13:12:58
    Temat: PIT 36 oraz Z/G, umowa o dzieło z zagranicą...
    Od: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, mam jedną kwestię do wyjaśnienia odnoście PITu Z/G (dochody z
    zagranicy).

    W roku 2007 wykonałem parę prac na umowę o dzieło (tłumaczeń) z jedną
    firmą z Wielkiej Brytanii. Nie mam działalności gospodarczej, pracuję na
    etat, więc rozliczałem więc to jako umowa o dzieło z kosztem uzyskania
    przychodu 50% (przekazanie majątkowych praw autorskich). Podatki
    płaciłem w Polsce (tytułem PIT-53), regularnie w kolejnych miesiącach do
    20-go.

    Pytanie dotyczy pola, w które powinienem wpisać kwoty podatku wpłacone
    do US tytułem PIT-53. Na PIT Z/G nie ma takiej rubryki, więc dopisałem
    je (zsumowałem z pozostałymi kwotami) w polu 74 formularza PIT-36 (czyli
    tam gdzie wszystkie są kwoty podatku pobranego z wszystkich krajowych
    umów o dzieło).

    Czy zrobiłem prawidłowo?

    Drugie pytanie: czy w razie kontroli Urząd Skarbowy będzie żądał ode
    mnie wszystkich umów o dzieło za rok 2007, podpisanych ręcznie przez
    Anglika? Bo to, co mam to przefaksowane kopie umów.

    pozdrawiam,
    Krzysztof