    From: Zbigniew Braniecki <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT 2006, skala podatkowa, progi
    Date: Fri, 08 Sep 2006 14:19:49 +0200

    Mam spory problem ze zrozumieniem tej tabelki:
    http://www.4un.pl/finanse/skalapodatkowa.php

    Zakladajac, ze:

    w styczniu zarobilem 5000 zl
    w lutym 9000 zl
    w marcu 5500 zl
    w kwietniu 9000 zl
    w maju 5000 zl
    w czerwcu 8000 zl

    (w sumie 41500zl)

    a przez reszte roku nic, jak wyglada PIT z tego? Znajomy radca
    tlumaczyl, ze powinno sie wtedy placic co miesiac 19% z 80% kwoty
    zarobionej w danym miesiacu (PIT-53), i odkladac drugie tyle na PIT
    roczny placony do kwietnia 2007.

    Przyznam, ze nie bardzo rozumiem to, bo na stronach dotyczacych skal
    podatkowych znalazlem cos co zrozumialem jako opis, ze przez pierwsze
    miesiace powinno sie odprowadzac mniejszy podatek, a po przekroczeniu
    progu podnosic opodatkowanie.

    Czy ktos moglby mi pomoc i na podanym przykladzie opisac jak to powinno
    wygladac?

    Pozdrawiam
    Zbigniew Braniecki