  • 1. Data: 2004-08-17 11:49:25
    Temat: PILNE: Umowa o dzieło, licencja na używanie oprogramowania, VAT
    Od: "JM" <l...@o...pl>

    Witam,

    szanowni grupowicze poszukuje odpowiedzi lub namiarów na wyjaśnienia
    dotyczące podatku VAT związanego udzielaniem licencji na używanie
    oprogramowania stworzonego w ramach umowy o dzieło.

    Wyjaśnię moją sytuację.

    Jestem osobą fizyczną nie prowadzącą samodzielnej działalności gospodarczej.
    Dla klienta - firmy X - mam wykonać na podstawie umowy o dzieło
    oprogramowanie.

    Podobno oprócz umowy o dzieło muszę udzielić Zamawiającemu licencji na
    używanie stworzonego na podstawie umowy o dzieło oprogramowania. Stosowne
    zapisy umieściłem w tekście umowy o dzieło. Zawarłem w nich informację o
    czasie na jaki udzielam licencje i pola eksploatacji.

    Co z VAT'em?
    Wątpliwości wzbudza udzielenie licencji.
    Czy w związku z jej udzieleniem musze odprowadzić podatek VAT?
    Jeżeli tak to od jakiej wartości dzieła?

    Czy udzielenie bezpłatnej licencji też jest obarczone VAT'em?.
    Jeżeli tak to jak?

    Czy muszę udzielać licencji, czy nie wystarczy sama umowa o dzieło i zawarta
    w niej informacja o zasadach użytkowania dzieła i prawach autorskich? Czy to
    już jest licencja?

    Pozdrawiam
    JM