  • Data: 2010-04-29 21:05:39
    Temat: PCC3 opoznienie a ulga
    Od: "annie" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mąż pożyczył od brata 100000 zł. Pieniądze zostały przelane 17.02.2010 na
    konto. 01.03.2010 złożona została deklaracja PCC-3 z datą dokonania
    czynności cywilno-prawnej 17.02.2010 w której skorzystać chciał ze
    zwolnienia. Urzednik z US poprosił umowę pożyczki i dziś dostał jej
    kserokopię - niestety na umowie umieszczona jest data 12.02. (do tej pory
    nie wiem jak czytałam przepisy że mi wyszło że dostanie pożyczki jest
    opodatkowane a nie sama umowa). Wniosek pana prosty - przekroczony termin
    więc zwolnienie nie przysługuje i wg niego nie ma żadnej metody żeby
    odzyskać prawo do zwolnienia. Jego propozycja to korekta PCC3 wraz z
    uzasadnieniem w którym tłumaczymy się z niewiedzy + wpłata 2% wartości
    pożyczki z odsetkami. Jak można się domyślić średnio mi się to podoba
    zwłaszcza że pieniądze zostały oddane po niecałym miesiącu co daje "jedyne"
    24% w skali roku.....
    I teraz moje pytanie czy z tym sie da coś jeszcze zrobić czy trzeba przyjąć
    że jest to dość droga "lekcja czytania ze zrozumieniem"? Jakieś pismo do
    naczelnika US o zwolnienie z podatku....
    Mąż mówi, żeby probować się tłumaczyć, że na umowie jest błąd jeśli chodzi o
    datę - jest to w ogóle do wybronienia? Sytuacja jest taka że jego
    rzeczywiście nie było wtedy w miejscu wymienionym w umowie przez kilka dni
    bo był na delegacji i są rachunki z hotelu + możliwość znalezienia świadków
    że wtedy pracował po 16-18 godzin na dobę. Faktycznie umowa została
    podpisana po 17.02 ale do tego to się chyba też nie możemy przyznać.....

    z góry dziękuję za pomoc
    a.