  • 11. Data: 2003-12-20 13:45:18
    Temat: Re: PCC - podniesienie kapitalu w sp z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003, Krzysztof wrote:

    >+ > to czy wg Ciebie nalezy zmieniac umowe spolki czy nie [chodzi mi o zapis
    >+ po
    >+ > 100pln- nowy kodeks wymaga min 500]
    >+
    >+ Musi zmienic umowe bo udziały udziały musza miec 500pln

    Mam wątpliwość formalną: jeśli udziały będą miały >500 zł to
    zapis w umowie IMHO "po prostu" nie ma mocy prawnej, ale
    nie powoduje nieważności umowy - a więc jej zmiany.
    Znaczy: jeśli podwyższenie zrobią przez podniesienie wartości
    udziału to IMHO bez zmiany umowy by się obeszło.
    Ale ja się nie znam ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-12-20 14:56:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003 14:45:18 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Mam wątpliwość formalną: jeśli udziały będą miały >500 zł to
    >zapis w umowie IMHO "po prostu" nie ma mocy prawnej, ale
    >nie powoduje nieważności umowy - a więc jej zmiany.
    Niektorzy notariusze np. przy zmianach kapitalowo-osobowych w spolce
    robia zmiane umowe poprzez wykreslenie pierwszego skladu wspolnikow i
    wpisanie aktualnego (zamiast "pierwszymi wspolnikami sa Kowalski i
    Nowak" wpisuja "wspolnikami sa Maliniak i Iksinski) a inni z kolei
    przyjmuja wersje ze zapis w umowie "pierwszymi wspolnikami sa Kowalski
    i Nowak" musi pozostac nawet gdy Kowalski i Nowak juz sprzedali
    udzialy!

    > Znaczy: jeśli podwyższenie zrobią przez podniesienie wartości
    >udziału to IMHO bez zmiany umowy by się obeszło.
    IMHO nie ma to znaczenia ze w umowie jest podane 40 udzialow po 100 zl
    - stan faktyczny jest inny bo zostal zmieniony przez zgromadzenie
    wspolnikow i zarejestrowany w KRS.

    Tak wiec zgadzam sie z Toba.

    WAM
    --