-
21. Data: 2007-02-22 16:53:45
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
> 1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia
> przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z
> wyjątkiem
> kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione w walutach obcych
> przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
> Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia
> kosztu.>
> "
>
> Nie ma podanych inych warunków zaliczenia kosztu.
Eeeee, gdzieś się znajdą w przepisach szczegółowych.
Poszukaj zwłaszcza koło słów "faktura" czy "rachunek".
>>2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
>>> sprzedawca robi lewiznę
>>> i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go
>>> sprzedać, ale nie możesz się
>>> doprosić rachunku ani zwrotu kasy.
>>
>> Proste, nie wydawać kasy, dopóki nie ma się rachunku w ręku.
>> Albo kupować o tyle taniej, żeby rachunek nie był istotny.
>
> Najprościej, ale co jeśli juz człowiek się wpuścił w maliny?
Potraktować to jako nauczkę na przyszłość.
> Przecież towar został zakupiony, zapłacony, trzeba więc zaksięgować w
> KPiR.
Nie ma obowiązku.
>
> Mam taką koncepcję jak to zrobić: zaksięgowac na podstawie zestawienia,
> zgodnie z
>
> "
> § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
> "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
> zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli materiał lub
> towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporządzenia -
> dokumentowany jest fakturami dostawców
No popatrz, jednak sam powoli znajdujesz przepisy że jednak faktury są
niezbędne....
> I dopiąć potem wyjasnienie że sprzedawca nie chciał wystawić faktury.
> Co myślicie?
Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....
-
22. Data: 2007-02-22 16:59:46
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 17:53:45 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>
>> 1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia
>> przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z
>> wyjątkiem
>> kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione w walutach obcych
>> przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
>> Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień
>> poniesienia
>> kosztu.>
>> "
>>
>> Nie ma podanych inych warunków zaliczenia kosztu.
>
> Eeeee, gdzieś się znajdą w przepisach szczegółowych.
> Poszukaj zwłaszcza koło słów "faktura" czy "rachunek".
>
>>> 2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
>>>> sprzedawca robi lewiznę
>>>> i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go
>>>> sprzedać, ale nie możesz się
>>>> doprosić rachunku ani zwrotu kasy.
>>>
>>> Proste, nie wydawać kasy, dopóki nie ma się rachunku w ręku.
>>> Albo kupować o tyle taniej, żeby rachunek nie był istotny.
>>
>> Najprościej, ale co jeśli juz człowiek się wpuścił w maliny?
>
> Potraktować to jako nauczkę na przyszłość.
>
>> Przecież towar został zakupiony, zapłacony, trzeba więc zaksięgować w
>> KPiR.
>
> Nie ma obowiązku.
Niżej masz jak byk że jednak jest.
>
>
>>
>> Mam taką koncepcję jak to zrobić: zaksięgowac na podstawie zestawienia,
>> zgodnie z
>>
>> "
>> § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych
>> dalej "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na
>> dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli
>> materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami
>> rozporządzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców
>
> No popatrz, jednak sam powoli znajdujesz przepisy że jednak faktury są
> niezbędne....
Poczytaj całość a nie wybiórczo :) Materiały i towary otrzymane bez faktury
księguje się sporzadzoną przez siebie specyfikacją. A faktury można nigdy
nie otrzymać
bo np list zaginie a dzień później sprzedawca umrze.
>
>> I dopiąć potem wyjasnienie że sprzedawca nie chciał wystawić faktury.
>> Co myślicie?
>
> Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....
Ściśle trzymając się terminologii to masz rację.
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
23. Data: 2007-02-22 17:20:23
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>>> § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych
>>> dalej "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na
>>> dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli
>>> materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami
>>> rozporządzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców
>>
>> No popatrz, jednak sam powoli znajdujesz przepisy że jednak faktury są
>> niezbędne....
>
> Poczytaj całość a nie wybiórczo :) Materiały i towary otrzymane bez
> faktury
> księguje się sporzadzoną przez siebie specyfikacją.
Tak - na magazyn.
Ta specyfikacja zwie się PZ.
Koszty to inna bajka.
Można pomyśleć czy w takim przypadku RW nie byłby kosztem......
Niemniej bałbym się wprowadzać PZ, a potem wystawiać RW nie mając faktury.
>> Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....
>
> Ściśle trzymając się terminologii to masz rację.
Spróbuj potraktować PZ jako dowód zakupu, szybko Cię US wyleczy z takich
pomysłów.
-
24. Data: 2007-02-22 17:44:02
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 18:20:23 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>
>>>> § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych
>>>> dalej "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na
>>>> dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli
>>>> materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami
>>>> rozporządzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców
>>>
>>> No popatrz, jednak sam powoli znajdujesz przepisy że jednak faktury są
>>> niezbędne....
>>
>> Poczytaj całość a nie wybiórczo :) Materiały i towary otrzymane bez
>> faktury
>> księguje się sporzadzoną przez siebie specyfikacją.
>
> Tak - na magazyn.
> Ta specyfikacja zwie się PZ.
>
> Koszty to inna bajka.
> Można pomyśleć czy w takim przypadku RW nie byłby kosztem......
> Niemniej bałbym się wprowadzać PZ, a potem wystawiać RW nie mając
> faktury.
>
>>> Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....
>>
>> Ściśle trzymając się terminologii to masz rację.
>
> Spróbuj potraktować PZ jako dowód zakupu, szybko Cię US wyleczy z takich
> pomysłów.
Ty piszesz o PK? Bo przy KPiR magazynu nie ma,
a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania, choćby
na podstawie
własnego opisu dostawy.
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
25. Data: 2007-02-22 19:41:11
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>>>> Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....
>>>
>>> Ściśle trzymając się terminologii to masz rację.
>>
>> Spróbuj potraktować PZ jako dowód zakupu, szybko Cię US wyleczy z takich
>> pomysłów.
>
>
> Ty piszesz o PK? Bo przy KPiR magazynu nie ma,
Nie ma obowiązku, co nie znaczy że jest zakaz.
Zapewniam Cię, że wiele firm na KPiR zginęłoby, gdyby nie prowadziło
magazynu.
> a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania, choćby
> na podstawie
> własnego opisu dostawy.
Musi się stać?
-
26. Data: 2007-02-22 19:57:24
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 20:41:11 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>
>>>>> Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....
>>>>
>>>> Ściśle trzymając się terminologii to masz rację.
>>>
>>> Spróbuj potraktować PZ jako dowód zakupu, szybko Cię US wyleczy z
>>> takich pomysłów.
>>
>>
>> Ty piszesz o PK? Bo przy KPiR magazynu nie ma,
>
> Nie ma obowiązku, co nie znaczy że jest zakaz.
> Zapewniam Cię, że wiele firm na KPiR zginęłoby, gdyby nie prowadziło
> magazynu.
Domyślam się, mówiłem u wymogui prowadzenia magazynu
>
>> a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania,
>> choćby na podstawie
>> własnego opisu dostawy.
>
> Musi się stać?
"
§ 11.
(...)
4. Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
(...)
3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, =>z
wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów zakupu
materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów robocizny <=
(...)
5. Przepisy ust. 4 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia braku
zapisów lub błędnych zapisów dotyczących kosztów uzyskania przychodu.
"
Jesli kupiłeś towar handlowy lub materiał podstawowy lub zapłaciłeś komuś,
to niewpisanie tego do KPiR powoduje że z miejsca staje się ona
nierzetelna,
bez żadnego ale.
Do teog dochodzi cytowany wczesniej paragraf o konieczności wpisania
zakupów w dniu ich otrzymania, choćby na podstawie własnego protokołu.
Oczywiście można gdybać czy to muszą być koszty, gdyż rozporzadzenie do
księgi mówi co masz tam wpisywac a nie co jest kosztem, ale w ustawie
jest zapis że KPiR prowadzi sie w celu ustalenia dochodu, więc jeśli
masz obowiązek coś wpisać do KPiR, to raczej nie dla samego wpisania.
pozdr
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
27. Data: 2007-02-22 21:27:50
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>>> a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania,
>>> choćby na podstawie
>>> własnego opisu dostawy.
>>
>> Musi się stać?
>
> "
> § 11.
> (...)
> 4. Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
> (...)
> 3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, =>z
> wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów zakupu
> materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów robocizny <=
> (...)
> 5. Przepisy ust. 4 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia braku
> zapisów lub błędnych zapisów dotyczących kosztów uzyskania przychodu.
> "
>
> Jesli kupiłeś towar handlowy lub materiał podstawowy lub zapłaciłeś komuś,
> to niewpisanie tego do KPiR powoduje że z miejsca staje się ona
> nierzetelna,
> bez żadnego ale.
Tyle że nie o to pytałem.
Dziwne, ze cały czas nie rozumiesz o czym mowa, albo tylko udajesz.
Wypadałoby trochę poczytać o różnicy między kosztem, a obowiązkiem
wpisania/księgowania lub jego brakiem.
To są totalnie dwie różne rzeczy.
Przepisy o zaliczaniu w koszty są zupełnie czym innym niż przepisy o tym jak
prowadzić kpir.
Zwłaszcza że nie wszyscy mają obowiązek prowadzenia kpir i przez to ich to
totalnie nie dotyczy, a prawa do zaliczania w koszty (lub brak tych praw) w
obu przypadkach jest identyczny.
-
28. Data: 2007-02-22 21:34:03
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 22:27:50 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>
>>>> a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania,
>>>> choćby na podstawie
>>>> własnego opisu dostawy.
>>>
>>> Musi się stać?
>>
>> "
>> § 11.
>> (...)
>> 4. Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
>> (...)
>> 3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, =>z
>> wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów
>> zakupu materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów
>> robocizny <=
>> (...)
>> 5. Przepisy ust. 4 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia
>> braku zapisów lub błędnych zapisów dotyczących kosztów uzyskania
>> przychodu.
>> "
>>
>> Jesli kupiłeś towar handlowy lub materiał podstawowy lub zapłaciłeś
>> komuś,
>> to niewpisanie tego do KPiR powoduje że z miejsca staje się ona
>> nierzetelna,
>> bez żadnego ale.
>
> Tyle że nie o to pytałem.
>
> Dziwne, ze cały czas nie rozumiesz o czym mowa, albo tylko udajesz.
> Wypadałoby trochę poczytać o różnicy między kosztem, a obowiązkiem
> wpisania/księgowania lub jego brakiem.
> To są totalnie dwie różne rzeczy.
> Przepisy o zaliczaniu w koszty są zupełnie czym innym niż przepisy o tym
> jak prowadzić kpir.
No to o tym napisałem niżej, ale wyciąłeś:
> Oczywiście można gdybać czy to muszą być koszty, gdyż rozporzadzenie do
> księgi mówi co masz tam wpisywac a nie co jest kosztem, ale w ustawie
> jest zapis że KPiR prowadzi sie w celu ustalenia dochodu, więc jeśli
> masz obowiązek coś wpisać do KPiR, to raczej nie dla samego wpisania.
Natomiast tutaj pośrednio przyznajesz mi rację:
> Zwłaszcza że nie wszyscy mają obowiązek prowadzenia kpir i przez to ich
> to totalnie nie dotyczy, a prawa do zaliczania w koszty (lub brak tych
> praw) w obu przypadkach jest identyczny.
No bo patrz - ktoś nie ma obowiązku prowadzenia KPiR, dajmy na to
naczelnik go zwolnił
z tego. Czyli nie stosują się do niego przepisy rozporzadzenia - ale cały
czas
stosują się przepisy updof. Czyli taki podatnik ma sobie wyliczyć koszty
nie korzystając
z "rozporządzeniowej" definicji dowodu księgowego. Czyli z czego bierze
definicję
- moim zdaniem z Ordynacji Podatkowej.
pozdr
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
29. Data: 2007-02-22 21:55:52
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>> Zwłaszcza że nie wszyscy mają obowiązek prowadzenia kpir i przez to ich
>> to totalnie nie dotyczy, a prawa do zaliczania w koszty (lub brak tych
>> praw) w obu przypadkach jest identyczny.
>
> No bo patrz - ktoś nie ma obowiązku prowadzenia KPiR, dajmy na to
> naczelnik go zwolnił
Prościej - stosuje PK.
> z tego. Czyli nie stosują się do niego przepisy rozporzadzenia - ale cały
> czas
> stosują się przepisy updof. Czyli taki podatnik ma sobie wyliczyć koszty
> nie korzystając
> z "rozporządzeniowej" definicji dowodu księgowego. Czyli z czego bierze
> definicję
Ale czego definicję?
Bo to tylko Ty twierdzisz, że definicja dowodu księgowego jest podstawą do
zaliczenia w koszty....
> - moim zdaniem z Ordynacji Podatkowej.
A moim zdaniem z całokształtu przepisów podatkowych (jego dotyczących
oczywiście).
-
30. Data: 2007-02-22 22:11:16
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 22:55:52 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> Ale czego definicję?
> Bo to tylko Ty twierdzisz, że definicja dowodu księgowego jest podstawą
> do zaliczenia w koszty....
>
To się role odwróciły :)
Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan faktyczny,
poniesienie kosztu.
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!