  • 51. Data: 2010-03-30 18:32:43
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > tym gorzej dka ciebie.

    co gorzej?... lepiej jakby były dowody na mój dochód, a ja nie
    zapłaciłem podatku, wiedząc, że firma nie odprowadziła zaliczki?
    śmieszny jesteś... naprawdę...

    > firma ma obowiązek odprowadzenia zaliczki, a ty obowiązek zapłacenia
    > podatku pomniejszoną o odprowadzoną zaliczke.
    > Nie ma zaliczki nie ma o co pomniejszać podatku, który masz zapłacić.

    tu się muszę z tobą zgodzić :-)
    ale to nie ta sytuacja, ja pisze o tym, kiedy NIE MA podatku, bo NIE
    MA żadnych papierów, NIE MA pitów, NIE MA zaliczek, i wogóle NIE BYŁO
    usługi...
    a może twierdzisz, że była? udowodnij...

    > w celu ochronej własnej d...
    > No ale widać ci nie zależy.

    no i co im powiem... bajeczke im opowiem, bo do tego sie to sprowadza,
    bez ŻADNEGO dokumentu potwierdzającego moja wersję wydarzeń...
    maile im pokażę?, wydruki z konta? nagrania rozmów?... :-)

    > hit sezonu.
    > to sobie go wydrukuj drugi raz, skoro ty go wystawiasz.

    a mogę sobie i sto takich wydrukować, a drugą setkę im wysłać, nie
    świadczy to o niczym... tobie też mogę rachunek wystawić, i co będzie
    to podstawa do stwierdzenia, ze dla ciebie pracowałem z ustną umową,
    ty mi nie zapłaciłeś? No i zaliczek nie odprowadziłeś :-), jadę do US,
    donosik i masz kontrolę... naprawdę myślisz, że tak to działa... ?:-)

    > Ale z ciebie beton. Twoja kasa nie moja.
    > Tylko potem nie płacz.

    wbrew temu co sądzisz, ja właśnie dbam o własną d...ę, wiem, że firma
    pobraną z mojego wynagrodzenia zaliczkę, chowa do kieszeni, dlatego
    nie ma pitu, bo w dokumentacji firmy nie ma śladu po transakcji, nawet
    przelew jest opisany zmyłkowo. Ale ja nie jestem don kichotem, ani
    ostatnim sprawiedliwym, gdybym zaczął być tak skrupulatny, to nie
    byłbym w tym biznesie, ba, nie byłbym w żadnym biznesie w tym kraju
    (specyfikę i szybkość działania w mojej branży już wyjaśniałem), moje
    poczucie sprawiedliwości, dyktuje mi jedno działanie, a w zasadzie
    dwa: po pierwsze, nie kładę łapy na pieniądzach należnych US, po
    drugie, "z tym panem już nie współpracujemy" i nie współpracuje już
    nikt z moich kolegów, co się wiąże z wypadnięciem prędzej czy później
    z wąskiego segmentu rynku, takie nasze samooczyszczanie, co pozwala
    nam na komfort współpracy opierając się na ustnych ustaleniach,
    papierkologię zostawiając na później, buduje to zaufanie i w ogóle
    ułatwia wszystko...
    czego sobie i wszystkim działającym w swoich branżach życzę, w okazji
    nadchodzących świąt :-) (tobie witku takoż), teraz naprawdę kończąc
    przedłużający się i odbiegający od tematu wątek...

    pozdrawiam
    s_13

  • 52. Data: 2010-03-30 18:34:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s_13 wrote:

    > ty jednej rzeczy nie rozumiesz, z czym ja mam iść do tego US???

    z własnymi notatkami, emailami, nagranymi rozmowami, wyciągami z banku,
    ze umowa została zawarta.

    > nie mam NIC, oprócz przelewu na konto z lakonicznym opisem,
    > nie mam dowodów, że cokolwiek dla nich robiłem,

    wiec ci tłumaczę, żebyś starał się je mieć, bo to twój tyłek skopią.

    Telefon z firmy, zrób to i to.
    Robisz w ciągu godziny, w ciągu nastepnej poleconym wysyłasz rachunek do
    zapłaty zgodnie z umówioną kwotą i pisemkiem:
    Zgodnie z zawartą umową ustną z dnia takiego i takiego na wykonanie tego
    i tego przesyłam rachunek nr xxx. należność proszę przelac na konto nr
    taki i taki.

    Albo rób to sam, albo zatrudnij sobie kiegową. One sie przy
    kilkudziesieciu rachunkach nie gubią.

    > urzędnik się wygłupi, jeśli z tego tytułu zarządzi w firmie kontrolę,
    > pomijając, że ja się wygłupie idąc z tym do US...

    urzędnik się bedzie cieszył, że dostanie premię.

    Albo unikaj umów, na lewo (tylko co to za kasa na lewo jak poszla
    przelewem), albo w pełni zdawaj sobie konsekwencje z tego jak cię złapią.

  • 53. Data: 2010-03-30 18:40:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s_13 wrote:
    > ale to nie ta sytuacja, ja pisze o tym, kiedy NIE MA podatku, bo NIE
    > MA żadnych papierów, NIE MA pitów, NIE MA zaliczek, i wogóle NIE BYŁO
    > usługi...
    > a może twierdzisz, że była? udowodnij...

    juz ci napisalem.
    robisz na czarno, ponosisz konsekwencje jak cie złapią.
    wolno, ci, ale nie miej pretensji.
    zaległy podatek, odsetki i kara. razem wyjdzie ci kilka-kilkanascie tysiecy.
    Sie zastanow, czy nie warto powiedziec. NIE MA papierka, NIE MA roboty.

    > no i co im powiem... bajeczke im opowiem, bo do tego sie to sprowadza,
    > bez ŻADNEGO dokumentu potwierdzającego moja wersję wydarzeń...
    > maile im pokażę?, wydruki z konta? nagrania rozmów?... :-)

    oczywiscie.
    umowa chocby przez telefon została zawarta.
    do nie to ty wystawiasz rachunek, co firma z nim zrobi to jej sprawa.
    ty masz miec rachunek i pit-11.
    jak nie masz to znaczy,że robisz na czarno.
    wolno ci, tylko czasami sie nie opłaca.

> [...]
    > ty mi nie zapłaciłeś? No i zaliczek nie odprowadziłeś :-), jadę do US,
    > donosik i masz kontrolę... naprawdę myślisz, że tak to działa... ?:-)

    świadczy.
    zaytaj sie ksiegowej co robi z rachunkiem, który przyszedł i nie wie do
    czego podpiąć.
    na pewno odpowiedzia nie bedzie, ze wyrzuca do kosza.

> [...]
    > pobraną z mojego wynagrodzenia zaliczkę, chowa do kieszeni, dlatego
    > nie ma pitu, bo w dokumentacji firmy nie ma śladu po transakcji, nawet

    jesteś pierwszy w kolejce do odstrzału.

    to nie jestes don kichot, ty jesteś naiwniak.

    reszte sobie daruję.

  • 54. Data: 2010-03-30 18:47:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > 1 marca polecony do firmy gdzie jest pit.
    > Dwa tygodnie pozniej polecony  do US ze firma nie wie gdzie jest twoj pit.
    > Do konca kwietnia zeznanie podatkowe z wyliczeniami szacunkwymi (chocby
    > z głowy) i pismem do US skad sie wziely wyliczenia. I podatek do zapłaty.
    > Jak US potwierdzi w jakiej wysokosci zaliczki wpłynęly lub firma przysle
    > pit-11 bedziesz mial prawo zrobic korekte, odzyskac nadpłacony podatek,
    > a od firmy ściągnąć koszty i odsetki.
    >
    > paniał?

    też jest to metoda, z tym że trochę podwójnego ubezpieczania d...y,
    niestety ekstra płatnego :-)
    dalej stoję przy tym, że jeśli nie ma żadnych papierów, to firma się
    wypnie, urzędnik firmie nic nie udowodni, a ja zapłacę dwa razy...
    no chyba, ze US, po zastosowaniu przeze mnie twojej metody i po próbie
    udowodnienia firmie, że transakcja jednak była, jakimś cudem wyrwie od
    niej tę kasę i ukara winnego (nie wiem doprawdy jak to zrobi, bo chyba
    tylko żywym ogniem przypalając), grzecznie odda mi zapłacony prze ze
    mnie na wstępie dobrowolnie podatek. Ale daję głowę, że tak się nie
    stanie, US dostanie swoje ode mnie i rachunek się zgadza :-), a mnie
    zostawi samego w walce z firmą o ukradzione z mojego wynagrodzenia
    pieniądze... dziękuję...

    pozdrawiam
    s_13

  • 55. Data: 2010-03-30 19:09:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s_13 wrote:

> [...]
    > stanie, US dostanie swoje ode mnie i rachunek się zgadza :-), a mnie
    > zostawi samego w walce z firmą o ukradzione z mojego wynagrodzenia

    rób jak chcesz.

  • 56. Data: 2010-03-30 19:46:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-03-2010 o 19:41:14 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

    > no jak to co, witek mi zarzuca , że robiąc to co robię na umowę o
    > dzieło, prowadzę de facto DG, a skoro nie zgłaszałem takiego faktu w
    > urzędach więc ta DG jest niezarejestrowana, a ja daje podstawę,
    > prawną, która jasno i dosłownie mówi, że forma wykonywanej przeze mnie
    > działalności NIE jest DG w rozumieniu ustawy,
    > nie wiem czego tu nie rozumiesz...

    Nie rozumiem co ma fakt nieprowadzenia DG w rozumieniu ustawy o podatku
    od towaró i usług od nieprowadzenie DG w rozumieniu ustawy o swobodzie
    działalnościg ospodarczej. Fakt, te nieprowadzenia pokrywają się w pewnym
    zakresie ale to jeszcze nic nie znaczy.

    --
    Tomek

  • 57. Data: 2010-03-30 22:54:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > od towaró i usług od nieprowadzenie DG w rozumieniu ustawy o swobodzie
    > działalnościg ospodarczej. Fakt, te nieprowadzenia pokrywają się w pewnym

    masz rację, zagalopowałem się, wrzuciłem cytat z ustawy o VAT, bo
    ostatnio ten temat rozgryzałem, jgdy zacząłem przekraczać limity i
    stanąłem przed mglistą rzeczywistością Vatu od umów o dzieło :-)
    cytuję adekwatny art. 5b ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych:

    1. Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności,
    jeżeli łącznie spełnione
    są następujące warunki:
    1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności
    oraz ich
    wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów
    niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
    2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie
    wyznaczonych przez
    zlecającego te czynności,
    3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego
    z prowadzoną
    działalnością.

    taką podstawę prawną zacytował mi US w interpretacji o którą się
    zwróciłem, w której zgodził, się z moją tezą, że przy spełnieniu ww
    warunków, działalność moja nie jest działalnością gospodarczą...
    koniec i kropka...

    pozdrawiam
    s_13

  • 58. Data: 2010-03-31 00:32:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s_13 wrote:

> [...]
    > zwróciłem, w której zgodził, się z moją tezą, że przy spełnieniu ww
    > warunków, działalność moja nie jest działalnością gospodarczą...

    i slusznie ci US odpowiedzial, ze po spełnieniu...

    Zastanów sie tylko, który z nich spełniasz, bo kiepsko to widzę.

  • 59. Data: 2010-03-31 07:26:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-03-2010 o 00:54:35 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > zwróciłem, w której zgodził, się z moją tezą, że przy spełnieniu ww
    > warunków, działalność moja nie jest działalnością gospodarczą...

    Zgoda - *jeśli* spełniasz te warunki. Przy kontroli najpierw sprawdzą czy
    spełniasz,
    a potem dopiero Twoja interpretacja będzie miała zastosowanie.

    Do tego to dalej nie pokrywa się z definicją DG z ustawy o swobodzie
    działalności
    gospodarczej, ale praktyka jest chyba taka że DG się rejestruje gdy podpada
    po definicję DG z updof - i nikt się tego nie czepia:-)
    (chociaż mógłby, sporo innych ustaw operuje na definicji DG z uosdg,
    więc pewnie sporo "dziełowców" nawet nie wie że ma spore zaległości
    sprawozdawcze :))

    --
    Tomek

  • 60. Data: 2010-03-31 08:04:04
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > i slusznie ci US odpowiedzial, ze po spełnieniu...
    >
    > Zastanów sie tylko, który z nich spełniasz, bo kiepsko to widzę.

    bo nie chcesz zobaczyć, już raz tłumaczyłem się w US, wezwali mnie
    kiedy zrezygnowałem całkowicie z etatu i jedynym źródłem były właśnie
    owe umowy o dzieło, było ich dużo (ciągłość i zorganizowanie), było
    sporo odliczeń i duży zwrot, ponadto wpadałem w trzeci próg
    no i:
    ad1. punkt o odpowiedzialności był zawarty w umowie, zresztą w
    rzeczywistości, trudno odpowiadać lektorowi za to co czyta w reklamie,
    odpowiedzialność ponosi studio produkcyjne, które zleca, ja jestem
    tylko "czytaczem - artystycznym interpretatorem"... :-)
    ad2. kierownictwo - jak najbardziej, dostaję wskazówki i wytyczne
    mailem, telefonicznie, po wysłaniu wstępnego nagrania, dostaję uwagi i
    wykonuję poprawki pod dyktando zamawiającego, wyznaczone miejsce i
    czas - jak najbardziej, nawet w umowie mam, że wykonuję to u siebie w
    studio, na własnym sprzęcie i w terminie do...
    ad3. ryzyko gospodarcze też leży po stronie zamawiającego, on
    pozyskuje klienta i sprzedaje reklamy, ja realizuję nagranie, dostaję
    kasę i nie interesuje mnie co się z tym potem dzieje, czy idzie do
    emisji czy nie, czy klient płaci czy nie (robiłem sporo nagrań, które
    finalnie poszły do kosza, ale wynagrodzenie dostałem)

    więc powiedz mi czy dalej nie widzisz spełnionych warunków, a ja ci
    powiem czy powinieneś udać się do okulisty... :-)
    BTW składając o interpretacje w US też nie pytałem hipotetycznie,
    tylko przedstawiłem faktyczny stan, swoją wersję, załączyłem nawet
    przykładowych umów i zapytałem, czy urząd się z tym zgadza...
    zobaczył, czego ty nie widzisz i zgodził się :-)

    pozdrawiam
    s_13