eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdstąpienie od umowy i obowiązek złożenia deklaracji i zapłaty PCC › Odstąpienie od umowy i obowiązek złożenia deklaracji i zapłaty PCC
  • Data: 2009-02-18 09:38:45
    Temat: Odstąpienie od umowy i obowiązek złożenia deklaracji i zapłaty PCC
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Sytuacja jest następująca:
    * została zawarta umowa sprzedaży (kwota >1000 plz), wystawiony
    rachunek, cena zapłacona, towar odebrany, etc
    * jako kupujący odstąpiłem od umowy ponieważ przedmiot umowy miał wady
    (fizyczne), czego nie byłem w stanie stwierdzić w chwili odbioru
    * sprzedający zwrócił zapłaconą cenę, ja zwróciłem towar
    * deklaracja PCC nie została złożona i podatek nie został zapłacony
    (ponieważ jeszcze nie minęło 14 dni).

    Zastanawiam się, czy w opisanej sytuacji należy składać PCC i płacić
    podatek.

    Ustawę zczytałem i generalnie znalazłem jedynie paragraf 11, który
    traktuje o *zwrocie* podatku.

    Google zostało nakarmione z podobnymi rezultatami.

    Natomiast zastanawiam się, czy w opisanej sytuacji podatek jest należny
    i powinienem złożyć PCC.

    Piotrek