eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprosba o pomoc › Odp: prosba o pomoc
  • Data: 2002-08-22 12:22:42
    Temat: Odp: prosba o pomoc
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik Renia Wierzbicka <r...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ak2eh1$ffq$...@n...polbox.pl...
    >
    >
    > HEJ!!!
    >
    > Prosze grupowiczow o podpowiedz i nie odsylajcie mnie na google bo
    > juz je przewertowalam.
    > Jesli prowadze DG na zasadach ogolnych, jestem na KPiR i jestem Vatowcem a
    > dokonalam zakupu samego komputera bez drukarek, skanerow itp... w kwocie
    > brutto 3550 zl to musze dokonywac miesiecznych amortyzacji ( 20 % bo nie
    > jest to zespol komputerowy )?
    > Czy jako Vatowiec powinnam wziac pod uwage kwote netto czyli 2909,84 zl -
    > wtedy dokonac amortyzacji jednorazowej ( rozumiem ze chodzi o zaliczenie w
    > koszty tej wartosci )
    > Jesli sie myle prosze o korekte ???
    >
    > Renia
    >
    >
    >Oczywiscie mozesz w calosci zamortyzowac sprzet w miesiacu oddania do
    uzytkowania ( netto w koszty). Najlepiej, moim zdaniem, wpisac srodek do
    tabeli amortyzayjnej i zastosowac stawke 100% (w miesiacu wpisu do tabeli
    lub nastepnym). Osobiscie stosuje taka metode dla ST o wartosci netto
    powyzej 1500 zl do 3500 zł, dla ktorych w przeciwnym razie musialbym
    prowadzic ewidencje wyposarzenia (rozporzadzenie w sprawie KPIR), a tak
    tabela amortyzacyjna jest jednoczesnie ta ewidencja.
    Dla komputerow stawka max 30% a nie 20% i jezeli zechcesz mimo wszystko
    rozliczac koszty w czasie to oczywiscie rozliczasz kwote netto a nie brutto.

    krys


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1