  • 11. Data: 2003-12-03 07:35:43
    Temat: Re: Odliczenia - zmywarka na kredyt
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Pawel"
    > Faktura jest umową kupna sprzadaży pomiędzy mną i sklepem i na jej
    podstawie
    > korzystam z odliczenia.
    > Mam fakturę na której nic nie ma o ewentualnym kredytowaniu.
    --------------------
    Jak napisane zapłaacone to jest ok .Ja tylko pisałam o opcji płatne w
    ratach.

    Szczerze powiem
    > że nigdy w życiu nie widziałem faktury na której jest "płatne w ratach",
    > nawet nie rozumiem tego stwierdzenia.
    ---------------------
    To chyba niestety niezbyt duzo takich papierków widziałes bo naprawde rózne
    informacje o płatności sie znajdują

    > Umowę kredytową zawieram z bankiem, który płaci sprzedawcy.
    > Wydatki de facto zostały poniesione, a to że zapłacił za mnie bank to
    > fiskusa nie interesuje i to że Ja bede musiał te pieniadze do tego banku
    > zwrócic tez nie.
    --------------------------------
    Ja nie pisałam o kredycie z banku i Cef zdaje sie to wyjaśniał

    > Proszę spojrzeć do ustawy, tam jest jasno określone, że podstawą do
    > odliczenia w przypadku ulgi remontowej jest faktura ( i oczywiście tytuł
    > prawny do lokalu) wystawiona przez podmiot, który jest płatnikiem podatku
    > VAT.
    -----------------------------
    Jak najbardziej ale jest również cytat "
    1) poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na remont i
    modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego - budynku
    mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz
    remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, utworzonych
    na podstawie odrębnych przepisów, "
    i moj komentarz odnosił sie do poniesienie wydatku

    > myslę ze wyjasniłem
    --------------------------
    Owszem wyjaśniłeś .
    A co do zaglądania do ustawy to zagladam do niej naprawde sporo razy ,owszem
    tego nigdy zbyt wiele wiec za twoja namowa zwieksze czestotliwośc zaglądania
    i czytania.
    Pozdrawiam Wiola

  • 12. Data: 2003-12-03 08:20:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, Pawel wrote:
    [...]
    >+ Faktura jest umową kupna sprzadaży pomiędzy mną i sklepem i na jej podstawie
    >+ korzystam z odliczenia.
    [...przesunięte...]
    >+ Umowę kredytową zawieram z bankiem, który płaci sprzedawcy.

    ...ale tego nam nie wyłożyłeś ! Odesłanie do hasła "wróżka" ? ;)

    >+ Mam fakturę na której nic nie ma o ewentualnym kredytowaniu. Szczerze powiem
    >+ że nigdy w życiu nie widziałem faktury na której jest "płatne w ratach",

    ...mozliwe...

    >+ nawet nie rozumiem tego stwierdzenia.

    ...a ja do tego cytatu: czego tu nie rozumieć ??
    Sprzedawca sprzedaje ci z odroczonym terminem płatności, przy czym
    płatność jest podzielona na częsci.

    >+ Wydatki de facto zostały poniesione, a to że zapłacił za mnie bank

    ...ale odpowiadający *nie wiedzieli* że to bank za ciebie płacił !
    I poproszę bez argumentu że 99,98% sprzedaży ratalnej jest tak
    robiona - bo mamy na grupie np. pytanie o strukturę zakupów,
    a o tym iż coś takiego istnieje też większość prowadzących
    DG pewnie nie wie...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-12-03 09:53:17
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    . Szczerze powiem
    > że nigdy w życiu nie widziałem faktury na której jest "płatne w ratach",
    > nawet nie rozumiem tego stwierdzenia.

    To mało wodziałeś - mnie przywalili "kredyt lokalny" chociaz umowe mam z
    Lukasem.
    I co - mogę odliczyć czy nie z takim dopiskiem.?

  • 14. Data: 2003-12-12 10:47:19
    Od: "Maatzey" <m...@p...onet.pl>

    Czy ktos moze podac (zacytowac) podstawe prawna, ktora to wyklucza??? Nie znam
    sie na prawie zupelnie, ale czytalem gdzies na forum, ze ustawa nie wylicza
    sprzetow, tylko podaje ich rodzaj - typu urzadzenia sanitarne, na stale
    podlaczone (w moim przypadku do kanalizacji) itp... Czy w tym przypadku nie
    mozna by powiedzec, ze wlasnie zmywarka jest takim urzadzeniem? A moze
    odpowiednio zadajac pytanmie w pismie do US (podajac cytat z ustawy) daloby sie
    przeforsowac takie rozwiazanie?

    Pozdrawiam
    Maatzey

  • 15. Data: 2004-04-27 13:57:30
    Od: Staszek<b...@g...pl>

    Nieważne czy

    > A to nie jest tak oczywiste.
    > Ja nie byłem pewny. Czekam na odpowiedź US.

    I co, dostałeś tą odpowiedź ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info