  • Data: 2008-06-02 12:06:42
    Temat: Odejście małżonka ze spółki cywilnej
    Od: "news.neostrada.pl" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak w temacie - czy ktoś to przerabiał?
    Ze względu na różnorodne okoliczności ze spółki cywilnej małżonków odchodzi
    jeden z nich. Spółka była dwuosobowa, więc jest to w efekcie rozwiązanie
    spółki, ale drugi ze współmałżonków będzie nadal (przynajmniej przez jakiś
    czas) prowadził tę samą działalność korzystając z dotychczasowego majątku. W
    sytuacji małżeńskiej wspólnoty majątkowej wydaje mi się niesensowne
    prowadzenie takiej samej procedury jak w przypadku wspólników
    "niemałżonków". Obracamy się w kręgu majątku, który i tak pozostaje wspólny,
    ale zarządzany będzie jednoosobowo.
    Coś mnie trafia, gdy sobie pomyślę, że przy likwidacji trzeba byłoby
    odprowadzać VAT od wszystkich środków trwałych, które są w ewidencji firmy.
    Przecież nie będziemy ich sobie sprzedawać - tzn. spółka cywilna osobie
    fizycznej.
    Mam cichą nadzieję, że ktoś przetarł szlak i będzie potrafił mi doradzić. A
    przynajmniej pomoże mi w przeanalizowaniu sytuacji i zasygnalizuje jakieś
    ważniejsze zagadnienia.
    Pozdrawiam, Graszka