  • 11. Data: 2009-02-26 12:38:10
    Temat: Re: Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaży płyt
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    a nie lepiej kupić kase za ten 1000 zł i rozwinąć asortyment i kasa sie zwróci?

  • 12. Data: 2009-02-26 12:47:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 13:38:10 gasper <n...@m...pl> napisał(a):

    > a nie lepiej kupić kase za ten 1000 zł i rozwinąć asortyment i kasa sie zwróci?

    Czasami przechodzi mi to przez myśl,
    ale teraz chcę sprzedać ten towar i nie wtopić :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-02-26 14:41:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, gasper wrote:

    > a nie lepiej kupić kase za ten 1000 zł i rozwinąć asortyment i kasa sie
    > zwróci?

    Ale tylko o ile w ogóle liczysz się ze sprzedażą *ciągle* osobom
    fizycznym w takim stopniu, aby zwraca*ło* się utrzymywanie kasy!
    Kasa fiskalna to nie tylko wydatek na nabycie.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-02-26 14:49:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, Tomek wrote:

    > Jak się najlepiej zaasekurować przed wpadnięciem w kasę
    > fiskalna przy wyprzedazy firmowego "pudełkowego" softu na Allegro?
    >
    > Wystarczy że zastrzegę sprzedaż tylko na fakturę,
    > i tylko firmie która dokona zakupu z konta firmowego
    > i mi prześle papiery rejestracyjne potwierdzające
    > że istnieje?

    Aż tak bym nie przesadzał.
    Wiarygodne dane - czyli w przypadku allegro imię nazwisko i adres
    prowadzącego oraz od niego informacja o numerze wpisu i REGON
    i sprawdzenie samemu jest IMVHO jednocześnie "proste" oraz
    "dostateczne".

    > (Bo w końcu zawsze istnieje możliwość że ktoś poda mi dane
    > firmowe a kupi sobie prywatnie - po prostu nie zaksięguje faktury,

    Ale sprzedawcę interesuje CEL zakupu, jaki on wyrazi.
    Jak określi cel firmowy (poda wiarygodne dane, które sprawdzisz),
    to IMVHO fakt, że później *zmieni* ten cel już nic nie zmienia.
    Formalnie kupujący powinien trzymać się "linii" i zaksięgować
    w DG a następnie wyrzucić z kosztów i wystawić FV - taka
    operacja nie podlega pod kasę :)
    Niemniej, IMVHO jeśli tego nie zrobi, to nie wina sprzedawcy.
    Jest f-ra, o tu - "na DG", tu jest mail w którym sobie tego
    życzył i podał dane (mozna poprosić aby przesłał metodą "poślij
    wiadomość użytkownikowi" - przypuszczam że allegro będzie
    miało wtedy kopię).

    > Druga sprawa - czy dobrze rozumuję że wyprzedaż czysto prywatnych
    > płyt (filmy, gry, soft które kurzą pułkę nie-firmową)
    > nie wpędza mnie w kasę fiskalną?

    Ja tak jak zwykle z głupia frant - a Twoja DG to jest państwowa,
    spółdzielcza czy komunalna, skoro nie jest "prywatna", jak sugeruje
    powyższy tekst?
    ;)

    > Mam też jeden program zakupiony prywatnie

    ....czyli na DG... ;)

    Ad rem - IMVHO nie jest to "wykonywanie DG" i tyle.
    Równie dobrze pracownik prowadzący równocześnie DG nie oVATowuje
    swojego wynagrodzenia za pracę.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-02-26 15:01:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 15:49:19 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak określi cel firmowy (poda wiarygodne dane, które sprawdzisz),
    > to IMVHO fakt, że później *zmieni* ten cel już nic nie zmienia.

    Tez mi się wydaję że to powinno wystarczyć, ale że to nie wynika
    bezpośrednio z litery przepisów tylko z kontekstu, to się chciałem
    okopać :-)

    > Ja tak jak zwykle z głupia frant - a Twoja DG to jest państwowa,
    > spółdzielcza czy komunalna, skoro nie jest "prywatna", jak sugeruje
    > powyższy tekst?
    > ;)

    Tak tak, wtopiłem :-)

    > ....czyli na DG... ;)

    :-)

    > Ad rem - IMVHO nie jest to "wykonywanie DG" i tyle.
    > Równie dobrze pracownik prowadzący równocześnie DG nie oVATowuje
    > swojego wynagrodzenia za pracę.

    Tak się tylko upewniam że gdzieś czegoś nie pomieszałem.
    W międzyczasie sobie uświadomiłemże handel autoczęściami też podlega kasie,
    a przecież sprzedaż nie-DG-owego samochodu nie ma z tym nic wspólnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-02-26 15:56:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 15:49:19 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Formalnie kupujący powinien trzymać się "linii" i zaksięgować
    > w DG a następnie wyrzucić z kosztów i wystawić FV - taka
    > operacja nie podlega pod kasę :)

    A czy dałoby się to zrobić w drugą stronę? Przekazać na cele osobiste
    podatnika, oddać VAT i sprzedać "prywatnie"? :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2009-02-26 22:04:33
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ale tylko o ile w ogóle liczysz się ze sprzedażą *ciągle* osobom
    > fizycznym w takim stopniu, aby zwraca*ło* się utrzymywanie kasy!
    > Kasa fiskalna to nie tylko wydatek na nabycie.

    już nie strasz ;) jakie inne koszty? rolki? przegląd za 60 zł raz na 2 lata?
    nie wiem jak teraz ale kiedyś można było połowe kasy odliczyć od vatu

  • 18. Data: 2009-02-26 22:35:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, Borys Pogoreło wrote:

    > A czy dałoby się to zrobić w drugą stronę? Przekazać na cele osobiste
    > podatnika, oddać VAT i sprzedać "prywatnie"? :)

    Wygląda zachęcająco...
    Ale trzeba IMO po pierwsze doprowadzić do stanu "używany w rozumieniu
    VAT" (pół roku) a po drugie jednak liczyć się z czepialstwem :( (nawet
    jeśli niesłusznym).

    pzdr, Gotfryd