    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Obowiązek podatkowy ponownie
    Date: Mon, 6 Jan 2003 00:01:43 +0100

    "1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1,
    uważa się, z zastrzeżeniem ust. 1d-1f, dzień wystawienia faktury
    (rachunku), nie później jednak niż ostatni dzień miesiąca, w którym
    nastąpiło:

    1) wydanie rzeczy, zbycie praw majątkowych
    oraz dostarczenie wszelkiej postaci energii lub
    2) wykonanie usługi, lub
    3) otrzymanie zapłaty za wykonanie świadczenia - w pozostałych
    przypadkach.

    1d. W przypadku wykonania przez podatnika świadczenia na eksport,
    w związku z którym na podatniku ciąży obowiązek wystawienia
    dokumentu odprawy celnej, za datę powstania przychodu należnego
    uważa się określoną w tym dokumencie
    i potwierdzoną przez organ celny datę wywozu przedmiotu eksportu
    poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej."

    To też jakaś bzdura jest.
    Skąd ja mam wiedzieć kiedy wywieziono
    mój towar (pomijam tu dokładność do 2-3 dni),
    kiedy sam dokument potwierdzający ten fakt
    otrzymuję nieraz z takim opóźnieniem, że
    i tak VAT rozliczam zawsze z poślizgiem.

    Czy dobrze rozumuję, że jak nie mam
    potwierdzenia wywozu SAD1A, to nie mam
    przychodu?
    Zbyt piękne, żeby było prawdziwe.