    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: OT: Jak uniknąć płacenia ZUSu lub VATu ?
    Date: Fri, 22 Feb 2002 23:13:38 +0100

    On Fri, 22 Feb 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Zus-u mozna nie placic, gdy sie nie zarabia.
    >+
    >+ VAT- sie nie placi - gdy sie niekupuje towwatow dla celow konsumpcji.
    >+
    >+ Wiec mysle, ze najprosciej po prostu umrzec,
    >+ albo żebrac (nie gotowke, a "towary").

    Ano.
    Dla porządku informuję, że ok. godziny 14:50 wczoraj w 1 progr.
    PR był wywiad z jakimś naukowcem: archeolog/historyk (szło
    o jakieś ograbione groby, chyba o tego kapłana egipskiego
    co to faraona kiedyś "zastępował" - Amhotep czy jakoś).

    I m.in. był ciekawy cytat:
    "...a jak te podatki się kształtowały ?
    ...- a liczyliśmy to nawet, było coś około 2 i pół procenta
    dochodu rocznego. OCzywiście "tamci" się buntowali, że
    tak dużo muszą płacić..."

    DWA I PÓŁ. Dochodowego, bez VATu.

    Acz prawda, że któryś jego "kolega" wprowadził podatek od
    oddychania :> (może nie należy za częstro przypominać ? ;>
    wiadomo, dziura...) z tym - że nie wiadomo (mi) ile go było !

    Póżniej była dziesięcina, wytykana w szkole jak to ludzi
    uciskali. A jeszcze później awantura że niejaki J.K.M.
    powiedział że w czasie wojny (tej, co to Chińczycy uważają
    ją za pierwszą światową) w pewnym podbitym i okupowanym
    nadwiślańskim kraju okupant nakładał MNIEJSZE podatki niż mamy
    dziś.
    Oburzenie było powszechne (ja tam nie chciałbym być pod rządami
    Hitlera, jakby kto pytał) ale FAKTU nikt nie był w stanie
    podważyć.
    Coż, nie będę się przenosił ani do starożytności ani do
    średniowiecza :]
    Wrrrr.... !

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd