  • Data: 2010-10-29 21:05:33
    Temat: Nowy przedsiębiorca - klient ZUSu
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ponownie szanowne grono :-)

    Mam drugie pytanie, związane tym razem z byciem klientem ZUS.
    Jako przedsiębiorca będę zobowiązany ubezpieczać się emerytalnie i zdrowotnie.

    Pytanie dotyczy ubezpieczenia zdrowotnego:

    Załóżmy że nie byłem ubezpieczony przez ostatnie 10 lat. Od 1 stycznia zakładam
    DG i opłacam (zaczynam opłacać co miesiąc) ubezpieczenie zdrowotne.

    Czy już [np.] 15 stycznia, czyli ledwie dwa tygodnie od początku opłacania
    składek mogę liczyć na pełny zakres opieki medycznej, na równi z tymi którzy
    opłacali składki na ub. zdrowotne od lat ?
    Czy też muszę sobie dopiero taki status (stałego klienta ZUS) wypracować poprzez
    długotrwałe (np minimum roczne) opłacanie tychże składek ?

    Jeśli to ta druga opcja, to czy można nadrobić "zaległości" w płaceniu składek
    (bo np koniecznie potrzebuję iść do szpitala, bo planuję za parę dni złamać
    nogę..., itp..)

    Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź
    Michał