  • 11. Data: 2004-04-01 21:44:09
    Temat: Re: Nowe wysokosci skladek na ZUS od nowego roku...
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    news:1321044254.20040401231948@pik-net.pl...

    > _Pracownicy_ taki haracz płacą i nie mają jakiejkolwiek możliwości
    > jego uniknięcia. Naprawdę chętnie płaciłbym tak jak obecni
    > przedsiębiorcy...

    Za to nie ponosza ryzyka i czesto maja rozbudowane pakiety uslug
    dodatkowych (pakiety socjalne), urlopy, wracaja sobie po pracy do domu i
    moga o wszystkim zapomniec. Zapraszam do rozpoczecia wlasnej
    dzialalnosci gospodarczej :). Pomijam juz te kwestie, ze wiekszosc
    pracownikow jednak placi mniej (bo wiekszosc zarabia ponizej 60%
    sredniej krajowej).

    marekz

  • 12. Data: 2004-04-01 22:17:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MarekZ,

> [...]
    > dodatkowych (pakiety socjalne), urlopy, wracaja sobie po pracy do domu i
    > moga o wszystkim zapomniec. Zapraszam do rozpoczecia wlasnej

    Ależ prowadzę działalność gospodarczą. Tyle, że jako osoba prawna i
    jestem na umowie o pracę. Ponoszę ryzyko, pakietów socjalnych sobie
    nie przydzieliłem. Urlop? A co to jest urlop? Itd.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2004-04-01 22:36:23
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > Ależ prowadzę działalność gospodarczą. Tyle, że jako osoba prawna i
    > jestem na umowie o pracę. Ponoszę ryzyko, pakietów socjalnych sobie
    > nie przydzieliłem. Urlop? A co to jest urlop? Itd.

    A to przepraszam :>. I nie wolales jakiejs dywidendy czy czegos tam
    sobie wyplacac co pewien czas, tylko dobrowolnie sie ozusowales od
    czesci wyplaty wyzszej niz 60% sredniej krajowej? No ale na pewno i tak
    wybrales najkorzystniejsze dla siebie rozwiazanie.

    pozdrawiam, marekz

  • 14. Data: 2004-04-01 22:38:02
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]

    czesci wyplaty wyzszej niz 60% sredniej krajowej? No ale na pewno i tak
    wybrales najkorzystniejsze dla siebie rozwiazanie.

    Pozostaje sie cieszyc z faktu, ze masz wyzszy poziom ochrony
    ubezpieczeniowej realizowanej przez ZUS, niz na przyklad ja ;P

    pozdrawiam, marekz

  • 15. Data: 2004-04-01 22:43:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MarekZ,

    Friday, April 2, 2004, 12:38:02 AM, you wrote:

    > A to przepraszam :>>. I nie wolales jakiejs dywidendy czy czegos tam
    > sobie wyplacac co pewien czas,

    Żeby wypłacać sobie dywidendy, to trzeba mieć zyski...

    > tylko dobrowolnie sie ozusowales od czesci wyplaty wyzszej niz 60%
    > sredniej krajowej? No ale na pewno i tak wybrales najkorzystniejsze
    > dla siebie rozwiazanie.

    Nie bardzo miałem wybór - pomysł bez kapitału to za mało, żeby
    otworzyć firmę... Spółka cywilna zbyt upierdliwa przy jakichkolwiek
    zmianach.

    > Pozostaje sie cieszyc z faktu, ze masz wyzszy poziom ochrony
    > ubezpieczeniowej realizowanej przez ZUS, niz na przyklad ja ;P

    Tylko teoretycznie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2004-04-01 22:45:15
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,19979
    79.html
    "Dzięki tym rozwiązaniom do FUS trafi w 2005r. dodatkowe 1,8 mld zł (w
    2006 - 1,9, a w 2007 - 2,1 mld zł)."

    Ciekawe jak MF szacuje takie liczby. Czy np. zakładają, że wszyscy
    zarabiając tak jak teraz (a nawet więcej uwzględniając wzrost
    gospodarczy) będą płacić bez mrugnięcia okiem planowane składki? Ciekawe
    czy szacują ile firm będzie zawyżało koszty, ile zakończy działalność,
    ile przejdzie do szarej strefy, ile osób stąd wyjedzie, itd. Słowem, czy
    te miliardy są brutto czy netto.

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 17. Data: 2004-04-02 06:25:49
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ralf78" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sam ostatnio zaczalem zarabiac troche lepiej, wlasnie okolo 4tys/miesiac i
    > wlasnie mialem zaczac inwestowac w moja firme, kupic maszyny, itd ale z
    > dochodem na poziomie o polowe mnmiejszym to nie uda mi sie tego zrobic, w
    > kazdym razie nie tak szybko...Rewelacja!!!!

    Sam jestem tym nieźle wkurzony, ale to nie tak. Inwestując w tym roku
    ograniczasz sobie dochód, a tym samym składki na zus w roku następnym. Tak
    to ma działać, i wcale nie piszę, że jest to słuszne.

    --
    Pozdrawiam,
    Maras

  • 18. Data: 2004-04-02 06:36:41
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Mariusz wrote:

    > ... przyjal wczoraj nasz rzad.
    > Od 60 do 180% postawy z krokiem co 15 %.
    > 180% dla "bogaczy" o miesiecznym przychodzie...az ok. 3700!!!

    Ktos ma URLa na jednolity tekst tegoz?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 19. Data: 2004-04-02 10:45:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uzytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisal w
    wiadomosci news:c4j1lf$oej$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ktos ma URLa na jednolity tekst tegoz?
    > Marcin

    Nie ma nic, bo na razie rzad przyjal,
    jeszcze czytania, prace w komisjach itp,
    ale tekst trzymaja chyba w tajemnicy,
    zeby sie za duzo ludzi nie dowiedzialo za wczesnie.

  • 20. Data: 2004-04-02 20:32:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2004, Maras wrote:

> [...]
    >+ Sam jestem tym nieźle wkurzony, ale to nie tak. Inwestując w tym roku
    >+ ograniczasz sobie dochód, a tym samym składki na zus w roku następnym.

    Ykhm... to zależy od korelacji między amortyzacją a sposobem liczenia
    składem "w nowym pomysle". Wcale nie jestem przekonany czy ustawodawca
    wziął poprawkę na fakt iż inwestycji dokonuje się (w pierwszym
    przybliżeniu) "z opodatkowanego zysku" (a dopiero *później* można wtapiać
    w koszt !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)