  • Data: 2004-03-12 09:11:26
    Temat: Nowe przelewy ZUS - cd.
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Poczytałem o nowych przelewach (dzięki Maddy za przypomnienie) i zauważyłem
    pewną zmianę, którą podsuwam bo może nie wszyscy zauważą.

    Przy jednoosobowej DG jako uzupełniający identyfikator dotychczas wpisywało
    się PESEL (tak mnie pouczono w ZUS i tak robiłem) a teraz ma być REGON (jeśli
    sie ma).

    Źródło: ZUS(http://www.zus.pl/ref_99/reforma.htm):

    było:

    * wpisać R, gdy płatnik jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie
    posiadającą osobowości prawnej, ale posiadającą REGON
    * wpisać P, gdy płatnik jest osobą fizyczną posiadającą numer PESEL

    jest (od 1 kwietnia 2004):

    Należy wpisać:

    * numer NUSP nadany płatnikowi składek przez ZUS
    * numer REGON płatnika składek - jeżeli ZUS nie nadał płatnikowi składek
    numeru NUSP, a płatnik ma nadany numer REGON
    * numer PESEL lub serię i numer dowodu osobistego lub paszportu, jeśli
    płatnikowi składek - osobie fizycznej - nie nadano numeru NUSP i REGON

    Pozdrawiam,
    PAD
    --