  • Data: 2005-05-02 06:37:26
    Temat: Nieudokumentowane zakupy.
    Od: "Marcin" <n...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie!

    Od dłuższego czasu prowadzę serwis RTV. Rozliczam się na zasadach
    ogólnych, KPiR, jestem płatnikiem VAT.
    W tej chwili pojawiła się nowa możliwość zarobku, mianowicie zakup
    sprzętu uszkodzonego, jego naprawa, a następnie sprzedaż. Źródła sprzętu
    mogą być dwa, przywieziony zza zachodniej granicy lub zakupiony na Allegro.
    Czy jest możliwość jakiegokolwiek wprowadzenia takiego sprzętu na stan?
    Z tego co przegooglałem i na podstawie archiwum grupy wyciągnąłem wnioski że
    prawo nie pozwala na takie coś. Od razu mówię że nikt nie zechce podpisywać
    umów że taki sprzęt sprzedaje dla mnie. W ostateczności mogę nawet
    zrezygnować z zaliczenia tego do KUP, gdyż i tak mi się to opłaci. Sprzęt
    uszkodzony to średnio koszt 10zł, po naprawie warty jest ponad 100zł.
    Chciałbym natomiast rozliczać się od dochodu, by móc wystawić fakturę. Łatwo
    też sprawdzić że to będzie sprzedane przeze mnie, bo zamierzam wystawiać
    gwarancje, gdzie będzie pieczątka firmy i mój podpis.
    Nasuwa mi się taka myśl, że o ile sprzęt zza granicy będzie problemem
    nie do przeskoczenia (pewnie sobie to odpuszczę by mieć święty spokój), to
    czy tak samo trudno jest z Allegro? Według ich regulaminu zakup/sprzedaż
    jest wiążącą umową. Czy więc wydruk aukcji może być wrzucony do moich
    papierów by US gdy tego zapragnie mógł sprawdzić w bazie aukcji Allegro że
    faktycznie takie transakcje miały miejsce?

    Jak rozliczają się ludzie którzy skupują zużyte kartridże do drukarek a
    następnie sprzedają je po regeneracji? Wydaje mi się że sytuacja jest
    podobna.

    Z gory dziękuję za wszelkie rady i sugestie.
    Noir