  • 1. Data: 2003-11-19 12:50:23
    Temat: Nieodpłatne świadczenie
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    Witam,

    Prowadzę DG, KPiR, VAT.
    Dosyć często jeżdżę w delegacje, i dosyć często nie jadę własnym
    samochodem, lecz zabieram się z kolegą. Czy w takim wypadku kolega
    świadczy mi nieodpłatną usługę i wartość tej usługi muszę dopisać do
    przychodu ?

    Michał

  • 2. Data: 2003-11-19 16:45:35
    Temat: Re: Nieodpłatne świadczenie
    Od: "news.onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    A czy musisz to wykazywać ??
    po za tym ważne pytanie jesteś właścicielem ??.
    jeśli masz pracowników wystawiaj delegacje na pracowników, którzy jeżdżą
    swoimi autami. jak nie masz to sobie zatrudnij fikcyjnie np syna albo mame i
    niech cię wozi:)
    dobrze na tym podatkowo wyjdziesz.

  • 3. Data: 2003-11-19 17:05:07
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "news.onet.pl" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > A czy musisz to wykazywać ??

    No raczej muszę, bo to są delegacje zagraniczne i US może się
    interesować jak się tam dostaję.

    > po za tym ważne pytanie jesteś właścicielem ??.

    Tak, jestem właścicielem

> [...]
    jeżdżą
    > swoimi autami. jak nie masz to sobie zatrudnij fikcyjnie np syna albo

    Pracowników nie mam.
    A co do mamy to "rodzi się" nowa kwestia. Jeśli będzie mnie wieść mama
    to chyba nie muszę takiej usługi zaliczać w przychód, bo wg artykułu
    art.14 ust.2 pkt 8 ustawy PDOF, przychodem nie jest nieodpłatna usługa
    wykonana przez osobę o stopniu pokrewieństwa I lub II (w myśl
    rozumienia podatku od spadków i darowizn).

    W takim razie czy jest to dla mnie jedyne wyjście ?

    P.S. To się może nie udać bo mama nie ma prawa jazdy :)

    Michał

  • 4. Data: 2003-11-19 22:45:27
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    mb raczył napisać:

    nie wpadajmy w paranoję.. możesz przecież zabrać się autostopem:)
    albo na piechotę... podbiegając co kilometr żeby szybciej być na
    miejscu.
    deskorolką.. na rowerze...
    pociągiem na gapę...
    spływ dunajcem na kawałku drewna..
    coś ominąłem?;)
    RW

  • 5. Data: 2003-11-20 09:46:30
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "RobertW" <i...@S...pl> wrote in message

    > nie wpadajmy w paranoję.. możesz przecież zabrać się autostopem:)
    > albo na piechotę... podbiegając co kilometr żeby szybciej być na
> [...]

    No i o to właśnie chodzi ! O ile deskorolka, wrotki czy rower nie
    podpadają pod nieodpłatne świadczenie (ale chyba nikt w to nie
    uwierzy), to już IMHO autostop - tak. Po prostu wydaje mi się, że US
    może się do tego przyczepić i raczej nie ma sposobu[1], żeby to jakoś
    sprytnie obejść - zgodnie z prawem oczywiście.

    [1] - jedyna możliwość to dojechanie na miejsce z kimś z rodziny.

    BTW: Jak tu nie wpadać w paranoję ? :(

    Michał