  • 11. Data: 2008-12-15 21:36:52
    Temat: Re: Nazwa firmy na FVAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-12-2008 o 21:57:32 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2008-12-15, PiotrB. <p...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dorzucę kamyczek do ogródka:
    > http://www.skppro.pl/informacja/informacja_07_02_200
    5a.htm

    Pora późna, ale z pobieznej lektury wynika mi że to potwierdza to co
    piszemy?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2008-12-15 22:47:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Imiona i nazwiska LUB nazwy bądź nazwy skrócone
    >
    > a nie taki:
    >
    > Imiona i nazwiska lub nazwy BĄDŹ nazwy skrócone

    jedno jest pewne - ten kto pisał ten przepis powinien natychmiast zostac
    wysłany na korepetycje z logiki!

    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???

  • 13. Data: 2008-12-15 23:20:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2008, 'Tom N' wrote:

    > Tak w skrócie, to z dotychczasowych rozważań wynika, że to przed "lub"
    > dotyczy OF z DG (w tym spółek SC), to po "lub", osób prawnych.

    Jest jeszcze inaczej.
    Zajrzyj do tego KC :)
    Otóż przepis o dopuszczalności nazwy skróconej jest umieszczony
    ekhm... "wątpliwie".
    Od czasu do czasu na .prawo pojawia się wprost negowanie możliwości
    stosowania nazwy skróconej przez OF *w ogóle* (z tezą, że ustawodawca
    chciał aby wyłącznie OP miały taką możliwość).
    IMVHO podana w linku przez Wojciecha interpretacja daje dobry
    wynik, acz z metodą się nie do końca zgadzam (IMVHO skrót firmy
    OF nie może nie zawierać imienia i nazwiska, a minister oparł
    się w tym zakresie wyłącznie na rozporządzeniu).

    Przy rozważaniach o dopuszczalności pominięcia tego i owego sugeruję
    rozważanie takiego przypadku:
    firma:
    "Wielka Firma spółka akcyjna"
    firma ze skrótem formy (par.2):
    "Wielka Firma SA"
    i teraz hint - przyznać się, kto twierdzi, że wolno stosować
    skrót firmy (par. 4, to NIE JEST to samo co par 2):
    "Wielka"
    ... BEZ podania formy (znaczy bez "SA")?

    Tylko o ile "Wielka" może podawać swoje dane "urzędowo" bez
    owego "SA", to można rozważać czy "fizyczny" może podawać skrót
    bez imienia i nazwiska.

    Owo imię i nazwisko pełnią przecież TĘ SAMĄ ROLĘ - określają
    właśnie FORMĘ DG :D
    Rola informacyjna (podanie imienia i nazwiska) jest... uboczna!
    Natomiast określenie formy jest niezbędne choćby ze wzgledu na
    "nie wprowadzanie w błąd".

    > Z tych rozważań wynika również, że najlepiej życzyć od kontrahenta
    > zestawu dokumentów świadczących o np. byciu zarejestrowanym w
    > odpowiednich rejestrach.

    A to już wynika również z innych rozważań - przecież na podstawie
    danych podatkowych (NIP) nie wydobędziesz potrzebnych informacji
    o kontrahencie.
    Potrzebny jest REGON lub nr wpisu (czyli informacje jawne, łatwe
    do weryfikacji).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-12-15 23:36:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-15, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > OF nie może nie zawierać imienia i nazwiska, a minister oparł
    > się w tym zakresie wyłącznie na rozporządzeniu).

    A tak przy okazji - od początku prowadzenia DG jedyne miejsce gdzie
    używam "nazwy skróconej" (bez imienia i nazwiska) to przelewy do ZUS.
    Mogą być z tego jakieś konsekwencje? Nazwa zgodna z tym co wpisywałem
    w czasie rejestracji w ZUS/EDG.

    NIP i REGON/PESEL jak najbardziej prawidłowe w przelewach, więc dojść do
    tego kto i "za co" na pewno mogą. Zresztą raz już od nich dostałem zwrot
    chorobowego, więc ich system uznaje, że składki płacę.

    Ciekaw jestem, czy jakieś konsekwencje mogą być.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2008-12-16 07:10:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 00:36:44 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > używam "nazwy skróconej" (bez imienia i nazwiska) to przelewy do ZUS.
    > Mogą być z tego jakieś konsekwencje? Nazwa zgodna z tym co wpisywałem

    Jest to poprawne, gdyż nazwa skrócona w ZUS nie ma nic wspólnego z "nazwą
    skróconą" zdefiniowaną w innych ustawach. Jest po prostu "pewien tekst
    określony w zgłoszeniu płatnika ZUS".

  • 16. Data: 2008-12-16 13:29:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-16, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    [...]

    > Jest to poprawne, gdyż nazwa skrócona w ZUS nie ma nic wspólnego z "nazwą
    > skróconą" zdefiniowaną w innych ustawach. Jest po prostu "pewien tekst
    > określony w zgłoszeniu płatnika ZUS".

    Tak też podejrzewałem. Dzięki za info. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2008-12-16 15:21:46
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > A tak przy okazji - od początku prowadzenia DG jedyne miejsce gdzie
    > używam "nazwy skróconej" (bez imienia i nazwiska) to przelewy do ZUS.

    Jeżeli płaciłeś ZUS za siebie to nie mam pojęcia jaki tok rozumowania(?) kazał
    ci wpisać tam cokolwiek innego poza swoim nazwiskiem.
    Przy okazji może mi ktoś wyjaśnić dlaczego w Polsce ludzi wstydzą się swoich
    nazwisk?
    W czasie różnych zajęć zdarzało się, że nosiłem plakietki identyfikacyjne, ale
    zawsze miałem tam napisane imie i nazwisko a nie samo imie, tak jak to widać
    nieraz w sklepach. To są przecież dorośli ludzie i fachowcy a nie jakieś Jaśki i
    Maryśki.

    --
    andreas

  • 18. Data: 2008-12-16 15:28:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2008 o 16:21:46 andreas <a...@y...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli płaciłeś ZUS za siebie to nie mam pojęcia jaki tok rozumowania(?)
    > kazał ci wpisać tam cokolwiek innego poza swoim nazwiskiem.

    Tzn? Zaczynasz DG, nic nie wiesz i masz wypełnic pole nazwa skrócona.
    Na wpisie z EDG masz nazwę. Wpisujesz ją. Ja też tak zrobiłem.

    > Przy okazji może mi ktoś wyjaśnić dlaczego w Polsce ludzi wstydzą się
    > swoich nazwisk?

    A to NTG.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2008-12-16 16:30:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-16, andreas <a...@y...com> wrote:

    [...]

    > Jeżeli płaciłeś ZUS za siebie to nie mam pojęcia jaki tok rozumowania(?) kazał
    > ci wpisać tam cokolwiek innego poza swoim nazwiskiem.

    Płacę za siebie i pracowników.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2008-12-16 17:30:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.ul9g9cl4l60ql1@unk>:

    > Tzn? Zaczynasz DG, nic nie wiesz i masz wypełnic pole nazwa skrócona.

    Aż zajrzałem do teczki z 1999 -- wpisałem w tych ich drukach Zxx
    NYCZ Tomasz

    > Na wpisie z EDG masz nazwę. Wpisujesz ją. Ja też tak zrobiłem.

    A ja chyba przeczytałem instrukcję wypełniania ;-)

    > A to NTG.

    Hmm, netykieta(mini)[1] zalecana jest przy korzystaniu z usenetu,
    czyli trochu wyżej niż hierarchia pl. ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]