    From: "marcin" <x...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nasze urzędy
    Date: Thu, 2 Sep 2004 23:41:17 +0200

    Witam
    Nabyłem auto od obywatela Belgii na terytorium RP (Belg przyjechał nim
    do Polski i owe auto stało tutaj ponad rok i postanowił je sprzedać). Gdy
    udałem się do Skarbówki celem uzyskania "Zaświadczenia potwierdzającego
    uiszczenie podatku.... .... lub brak obowiązku uiszczenia ......" zostałem
    poinformowany że w tym przypadku muszę wypełnić formularz PCC 1, i z tabel
    naliczono mi kwotę jaką muszę uiścić. Z pozostałymi wymaganymi dokumentami
    udałem się do Wydziału Komunikacji gdzie zostałem poinformowany że w moim
    przypadku wymagane jest w/w zaświadczenie a dowód opłaty PCC 1 nie
    interesuje ich wogóle i nie zarejestrują mi pojazdu. Po kilku godzianach i
    telefonach zostałem odesłany do Skarbowego. W Skarbówce znowu odsyłanie z
    dnia na dzień, aż wreszcie szanowny urzędnik raczył mnie poinformować "w
    sumie jak pan chce to my takie zaświadczenie możemy wystawić jak pan zapłaci
    kolejną kwote". Tak też uczyniłem, w następstwie rejestrując auto. Napisałem
    pismo do Skarbówki o zwrot nadpłaconego podatku PCC, jednak otrzymałem
    decyzje o odmowie. Czy prawnie mam szanse na zwrot którejś z kwot?. Czy
    popełnił ktoś błąd, ?. Są jakieś przepisy które mówią o opłaceniu dwoch
    "podatków" w moim przypadku?
    Z góry dziękuje za porady i odpowiedzi. Pozdrawiam Marcin