  • 1. Data: 2004-11-16 23:01:17
    Temat: NIP - kto jest zobowiazny do posiadania ?
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    Doszła do mnie plotka /w takich kategoriach to traktuję/ że każda osoba
    która skończyła 18 lat musi mieć NIP pod groźbą jakiejś kary.

    Plotka ale .. zasiała jakieś ziarno niepokoju.

    Mam nadzieję, że tak nie jest

    --
    Krzysiek M.
    GG 3025201

  • 2. Data: 2004-11-16 23:25:43
    Temat: Re: NIP - kto jest zobowiazny do posiadania ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysiek,

    Wednesday, November 17, 2004, 12:01:17 AM, you wrote:

    > Doszła do mnie plotka /w takich kategoriach to traktuję/ że każda osoba
    > która skończyła 18 lat musi mieć NIP pod groźbą jakiejś kary.
    > Plotka ale .. zasiała jakieś ziarno niepokoju.
    > Mam nadzieję, że tak nie jest

    Każda osoba, która osiąga dochody podlegające opodatkowaniu musi mieć
    NIP... Mój syn miał przed ukończeniem 18 lat.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-11-17 01:23:09
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    > Każda osoba, która osiąga dochody podlegające opodatkowaniu musi mieć
    > NIP... Mój syn miał przed ukończeniem 18 lat.

    Czyli dokładnie tak jak przypuszczałem. Dzięki

    --
    Krzysiek M.
    GG 3025201

  • 4. Data: 2004-11-17 10:51:15
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/17/2004 12:25 AM, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Każda osoba, która osiąga dochody podlegające opodatkowaniu musi mieć
    > NIP... Mój syn miał przed ukończeniem 18 lat.

    Dla porządku: nie tylko dochody podlegające opodatkowaniu ale także
    podatnicy podatków gminnych (o płatnikach VAT nie wspomnę)

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2004-11-18 13:28:21
    Od: "Marcin Frygier" <m...@i...pl>

    Słusznie Pan zauważył -jest to oczywiście plotka.

    NIP jest wymagany tylko i wyłącznie w momencie kiedy staje się pan
    podatnikiem w myśl ustawy . To kiedy skłąda Pn wniosek do U.S. o nadanie NIP
    zelezy od tego czy jest Pan osobą fizyczną ,osobą prawną lub jednostką org
    nie posiadającą osobowości prawnej i jaką ma Pan formę prowadzonej
    działalności. Decyduje fakt osiągania dochodu Podejrzewam ,że jest Pan
    osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej .W tej sytuacji co
    do zasady nie ma Pan dochodu więc nie składa Pan zeznania a tym samym nie
    potrzebuje Pan NIP Jeśli natomiast otrzyma Pana jakiekolwiek pieniądze np z
    tytułu zatrudnienia umowy o pracę, o dzieło ,umowy zlecenia , darowiznę
    ,zasiłek dla bezrobotnych to jest Pan zobowiazany posiadać Nr NIP gdyż
    wówczas stanie się Pan podatnikiem tzn będzie Pan miał obowiązaek
    uiszczenia podatku i dokonania sprawozdania tj zloży Pan PIT

    Podstawa Prawna Ustawa z dnia 13 pażdziernika 1995 r. o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników Dz.U z dnia 1995 r nr 142 poz 702
    szczególnie art 2 oraz 6 ustawy

    Frygier Marcin -mgr prawa