  • 1. Data: 2004-05-16 22:30:02
    Temat: NIP UE a usługi
    Od: "Xlawok" <x...@p...onet.pl>

    Pytanie czy jeżeli nie zajmuje się obrotem towarowym tylko jestem usługodawcą
    (tworzenie stron internetowych) to czy również wtedy żeby działać na rynku
    wspólnotowym musze uzyskać NIP unijny??
    Niestety nic konkretnego na ten temat nie udało mi się znaleźć wszelkie
    materiały odnoszą się raczej do obortu towarowego.

    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2004-05-17 05:18:37
    Temat: Re: NIP UE a usługi
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    17 May 2004 00:30:02 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Xlawok napisał(a):

> [...]
    > Niestety nic konkretnego na ten temat nie udało mi się znaleźć wszelkie
    > materiały odnoszą się raczej do obortu towarowego.

    Mozesz, ale nie musisz.
    To jest kwestia jak twoi klienci do tego podejda.
    Moga nie chciec zamawiac u kogos kto nie ma takiego NIP-a.
    Lepiej jednak miec ( to nie boli ) :)

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-17 09:06:26
    Od: bromden <l...@t...signature>

    > Lepiej jednak miec ( to nie boli ) :)

    Ale po sześciu miesiącach i tak podmiot, który wykonuje tylko usługi,
    wykreślą z rejestru...

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 4. Data: 2004-05-17 15:28:45
    Od: "Xlawok" <x...@p...onet.pl>

    > Ale po sześciu miesiącach i tak podmiot, który wykonuje tylko usługi,
    > wykreślą z rejestru...

    Czyli przy usługach nie jest NIP UE niezbędny do zastosowania zerowej stawki
    VAT?
    (według nowych przepisów o VAT przy usługach elektronicznych usługobiorca w
    swoim kraju powinien naliczyć sobie odpowiedni VAT a ja powinienem wystawić
    fakture z zerową stawka).

    Dzięki za odpowiedzi :)

  • 5. Data: 2004-05-17 18:05:44
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    > swoim kraju powinien naliczyć sobie odpowiedni VAT a ja powinienem wystawić
    tutaj chyba jest taka kwestia że tego typu usługi w ogóle nie podlegają VAT,
    czyli nawet nie jest to 0%.. choć matematycznie to jest to samo.

    mam nadzieje że prawdę napisałem.
    pozdrawiam.
    Maciek

  • 6. Data: 2004-05-17 18:06:53
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    > Ale po sześciu miesiącach i tak podmiot, który wykonuje tylko usługi,
    > wykreślą z rejestru...

    to jak w takim razie postępować?
    co 6 m-cy rejestrować się do NIP-UE?
    Maciek

  • 7. Data: 2004-05-17 22:55:59
    Od: bromden <l...@t...signature>

    > tutaj chyba jest taka kwestia że tego typu usługi w ogóle nie
    > podlegają VAT,

    tak jest

    > czyli nawet nie jest to 0%.. choć matematycznie to jest to samo.

    matematycznie to nie jest to samo, zero jest różne od czegoś
    nieokreślonego lub nieistniejącego

    > to jak w takim razie postępować?

    w rozważanym przypadku sprzedawca nie musi posiadać NIP-UE,
    na fakturze powinien znaleźć się tylko nr identyfikacyjny VAT nabywcy
    RMF z dnia 27 kwietnia 2004 r. ...
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    przepisy_vat_2004/rozpmf_zwrot_podatku.pdf
    (par. 30)

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl