    From: "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Monitor do kompa - środek trwały czy wyposarzenie?
    Date: Fri, 16 Dec 2005 10:45:39 +0100

    Witam, kupiłem monitor (LCD) do kompa cena ok 1600 pln i jak mam to wpisać,
    jako środek trwały, wyposażenie, czy ulepszenie kompa?
    Najbardziej zależy mi na tym, żeby się dowiedzieć czy na VAT 7 w rubryce D2
    mam to wpisać jako:
    1) Nabycie towarów i usług zaliczonych u podatnika do środków trwałych.
    czy
    2) Nabycie towarów i usług pozostałych.

    Jeśli muszę wpisać 1) to jakie są konsekwencje, np. amortyzacja, czy przy
    likwidacji DG gorzej sie rozlicza śr trwały, itp.

    pzdr.
    Mariusz

    Wiem, że pytania są proste dla większości grupowiczów, ale ja nie jestem
    księgowym i proszę na grupie o poradę, więc proszę mi nie odpowiadać w
    stylu, żebym się douczył, poszukał w googlach, albo że po co prowadzę DG,
    skoro nic nie umiem.
    Pytanie jest konkretne i proszę o konkretne odpowiedzi, za które z góry
    dziękuje.