    From: Lukasz Bajoński <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Mieszkanie w spadku - podatek
    Date: Sun, 19 Oct 2003 18:14:38 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@97-moc-6.acn.waw.pl

    Witam,
    mam następujące pytanie do znawców tematu: czy jeśli w spadku
    otrzymałem połowę mieszkania i spełniam wszelkie warunki do
    zastosowania Art 16. Ustawy o podatku od spadków i darowizn (pierwsze
    mieszkanie, nie zamierzam go sprzedać itp.) a jednocześnie inne osoby
    dostały inne dobra to ja jestem w pełni zwolniony z podatku od spadku
    czy też od całem masy spadkowej odejmuje się wartość mieszkania a ja
    spłacam procent wartości którą odziedziczyłem ?

    Moje rozumienie ustawy jest oczywiście takie, ze ponieważ otrzymałem w
    spadku część mieszkania i spełniam warunki ustawy to nie muszę
    zapłacić podatku niezależnie od tego co otrzymała reszta rodziny,
    niestety rozumienie Urzędy Skarbowego jest inne...
    Czy powinienem się odwołać ?

    Spadek miał miejsce na mocy testamentu, dział spadku przeprowadzony
    sądownie.

    Z góry dziękuję za pomoc
    Łukasz