  • 1. Data: 2007-04-11 19:41:05
    Temat: Mieszkanie - na mnie, kredyt - wspolnie z rodzicami.
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam
    Planuję w tym miesiącu kupić mieszkanie (obecnie
    spółdzielcze-własnościowe). Ponieważ jestem studentem i pracuję wyłącznie na
    umowę o dzieło chciałbym wziąć kredyt (na kwotę około 300 tyś) wspólnie z
    rodzicami. Mam pytanie, jak jest w takim przypadku z podatkami? Wiem, że
    darowizny powyżej pewnej kwoty są opodatkowane. A jak jest w powyższym
    przypadku? Dodam, że na początku głównie rodzice będą spłacać kredyt, a po
    około dwóch latach tylko ja. A jak uzyskam odpowiednią zdolność kredytową
    (gdy przejdę na umowę o pracę) rodzicę zostaliby wykreśleni z kredytu.

    Pozdrawiam
    Marcin.