  • 1. Data: 2005-02-23 21:03:25
    Temat: Miesieczne koszty DG
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    Witam

    Jakie sa stale _obowiazkowe_ miesieczne koszty prowadzenia DG?
    W gre wchodzi tylko ZUS i ksiegowosc. Myslicie ze uda sie zamknac wszystko w
    kwocie 100 zl?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2005-02-23 21:27:50
    Temat: Re: Miesieczne koszty DG
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cviqvk$iir$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Rafal M z adresu <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl> napisał(a):

    > Jakie sa stale _obowiazkowe_ miesieczne koszty prowadzenia DG?
    > W gre wchodzi tylko ZUS i ksiegowosc. Myslicie ze uda sie zamknac
    > wszystko w kwocie 100 zl?

    nie
    Zus ok 154 zł o ile pracujesz dodatkowo na etacie
    księgowość możesz prowadzić samodzielnie

    BTW. składki na ubezpieczenie zdrowotne odlicza się (prawie w całości) od
    podatku, więc jedynie tracisz potencjalne zyski z niemożności inwestowania
    gotówki

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-02-23 21:34:26
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Witam,

    podszedłbym do tematu w kategorii _wydatków_ a nie podatkowo rozumianych
    _kosztów uzyskania przychodu_ .
    Jeśli nie masz innego tytułu ubezpieczenia i podlegasz ZUS z tytułu DG:
    składki społeczne: 502,56 /469,19 (z chorobowym/bez chorobowego)
    składki zdowotne: 154,88
    składka na Fundusz Pracy: 33,37

    Jeśli np. pracujesz na etacie i jesteś ubezpieczony od kwoty conajmniej
    najniższego wynagrodzenia, to obowiazkowo musisz opłacać tylko
    zdrowotne.

    Można rozważyć ew. wariant minimalizujący wydatki w wypadku
    ubezpieczenia z tytułu umowy - zlecenia (dyskusje na ten temat
    znajdziesz w archiwum).

    Księgowośc za 100 zł/m-c ... Wiem, że można znaleźć takie oferty, ale
    osobiście chyba bym nie skorzystał.

    Pozdrawiam
    ChrisS

  • 4. Data: 2005-02-24 14:11:49
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl> napisał w wiadomości
    Myslicie ze uda sie zamknac wszystko w
    > kwocie 100 zl?

    Ups literowka, chodzilo o 1000 zl mies :)

    Pozdrawiam
    Rafal