  • 1. Data: 2005-02-23 21:24:25
    Temat: Leasing finansowy i brak amortyzacji.
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Witam!

    Planuję jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą rozpocząć
    korzystanie na podstawie umowy leasingu finansowego z motocykla. Motocykl
    jako pojazd samochodowy nie spełniający wzoru Lisaka podlega wiadomym
    ograniczeniom jeżeli chodzi o VAT. Sprawa jasna, aczkolwiek nie do końca,
    ale to inny temat.
    Tutaj chodzi mi o to, czy jest konieczne dokonywanie odpisów
    amortyzacyjnych przez korzystającego z pojazdu czyli mnie? Przewiduję otóż,
    że będę korzystał z tego pojazdu w działalności krócej niż rok i następnie
    go sprzedam. Gdyby to był zwykły zakup, to nie miałbym wątpliwości - walę
    całość w koszty a przy sprzedaży płacę podatek dochodowy i finał. Tutaj
    mamy do czynienia z leasingiem finansowym - wszędzie w kontekście tego
    rodzaju finansowania pojawia się amortyzacja. Jak Wam się wydaje - czy
    można ominąć ewidencjonowania tego pojazdu w ŚT? Dziękuję za pomoc i

    --
    Pozdrawiam, Schpakoo!