eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMeldunek w Polsce - firma w Niemczech... Pytanie do fachowców › Meldunek w Polsce - firma w Niemczech... Pytanie do fachowców
    From: "ECO" <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Meldunek w Polsce - firma w Niemczech... Pytanie do fachowców
    Date: Mon, 29 Nov 2004 08:23:54 +0100

    Witam
    Jeśli byłoby to możliwe, prosze o pomoc w następującej kwestii.
    Moja znajoma ma firmę w Niemczech, w której wykazuje roczny dochód ponizej
    15.000 euro. Na stałe jest zameldowana w Polsce, w Niemczech ma meldunek
    tymczasowy, tam również odprowadza podatek dochodowy. Miesięcznie przekazuje
    500 euro na utrzymanie rodziny w Polsce (choć nie wiem, czy to jest akurat
    istotna informacja w tej sprawie). Czy mimo tego, że jej firma jest
    opodatkowana w Niemczech, musi ona zgłaszać cokolwiek w polskim urzedzie
    skarbowym (jakąś deklarację, oświadczenie, cokolwiek w tym stylu) ? Chodzi o
    to, żeby nasz Urząd Skarbowy nie kazał jej odprowadzac drugi raz tego samego
    podatku.
    Dziewczyna udała się do naszego Urzędu Skarbowego, gdzie niestety nie
    udzielono jej odpowiedzi.
    Jeśli jest ktoś, kto zna ten temat, prosiłbym o jakieś wskazówki, najlepiej
    wsparte konkretnym przepisem, który by to precyzował. Z góry wielkie dzięki.

    Sebastian Bezak