    From: Przemax <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Maly bialy domek... i jak go nabyc?
    Date: Fri, 04 Jul 2003 13:53:52 +0200

    Witam

    Disclaimer: archiwum przejrzalem, ustawy tez (choc niewiele zrozumialem ;)

    Opis problemu: chce jak najtanszym kosztem nabyc od mojej siostry wlasnosc
    polowy domu jednorodzinnego, w ktorym oboje jestesmy zameldowani (no i
    dzialki na ktorej stoi). Domek w miescie, nie w gosp. rolnym. Wydaje mi sie
    ze sa 2 mozliwosci:

    - darowizna (ale czy mam prawo do odliczenia wartosci 110 m? Inaczej koszta
    sa horrendalne)

    - sprzedaz i podatek od czynnosci cyw-praw. 2%

    Pytanie dodatkowe:

    - czy musimy przeprowadzic formalne rozgraniczenie domu i ogrodka przez
    geodete, czy da sie to okreslic jako wspolwlasnosc 50/50 ?

    Dzieki za porady, powinienem to zrobic pare lat temu, ale ten korowod prawny
    mnie przeraza (no i oplaty :( )

    Przemax czyli
    Przemyslaw Zylinski