eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki"Mała Księgowość" Rzepy a iFirma.pl › "Mała Księgowość" Rzepy a iFirma.pl
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: zagloba <c...@w...cc>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: "Mała Księgowość" Rzepy a iFirma.pl
    Date: Thu, 13 Sep 2007 09:46:40 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <fcaq0t$2gc$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline682.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1189669725 2572 217.113.228.107 (13 Sep 2007 07:48:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Sep 2007 07:48:45 +0000 (UTC)
    X-User: zagloba_lodz
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:188544
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    proszę Was o radę. Rozważam dwie możliwości prowadzenia księgowości - za
    pomocą "Małej Księgowości" Rzeczpospolitej oraz za pomocą iFirmy.
    Zapoznałem się z obydwoma możliwościami i ich działaniem.

    Zaletą "MK" jest na pewno to, że jest darmowa, bardziej rozbudowana. Ale
    np. nie posiada modułu tworzenia deklaracji ZUS DRA, odpis z racji
    ubezpieczenia zdrowotnego trzeba wprowadzać "tylnymi drzwiami" przez
    edycję panelu "wspólnicy". Poza tym trzeba aktualizować program, by był
    w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Ma też dość rozbudowaną obsługę
    środków trwałych - tworzy wszystkie potrzebne dokumenty związane z EŚT.

    Natomiast co do 'iFirmy" - jest płatna, ale wydatek rzędu 55 zł można
    ścierpieć. Jest bardzo wygodna, nie trzeba martwić się o aktualizację,
    generuje ZUS DRA, można za jej pomocą drukować faktury i rachunki, dane
    przechowywane są na ich serwerach i nie muszę się o nie martwić. Boli
    mnie tylko jedno - ponieważ KPiR w ich wykonaniu nieco odbiega od wzoru,
    obawiam się że w przypadku kontroli skarbowej mogą się tego doczepić.
    Chodzi o to, że:
    1. Nie ma danych firmy na wydruku - jak dla mnie to nie problem, bo
    można podbić pieczątkę na któej sa dane
    2. Połączyli w jedną kolumnę datę zdarzenia, jego opis i nr dowodu
    księgowego
    3. W tytule księgi zamiast słownie, wpisują cyfrowo numer miesiąca - np.
    zamiast wrzesień 2007 wpisują 09.2007
    4. Jeśli ilość pozycji Książki na dany miesiąc jest większa i wydruk nie
    mieści się na 1 stronie, to nie drukują na każdej stronie sumowania,
    tylko na ostatniej.

    Co o tym sądzicie? Jakie rozwiązanie mi radzicie.

    Mam DG jednoosobową, płacę tylko zdrowotne, nie jestem VAT-owcem i
    rozliczam się na zasadach ogólnych.

    Pozdr. Zagłoba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1